Anlatımı o kadar güzel ki satranç oynandığı sırada anlatılan o yavaşlık resmen içime işledi, sabırsızlanmaya başladım. Zaten Stefan Zweig'in karakterlerin iç dünyasına inmesine ve onları psikolojik olarak incelemesine hastayım o yüzden 10 puan vermekte asla tereddüt etmediğim bir kitap oldu.
SatrançStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2020279,5bin okunma
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
günlerdir okumaya çalışıyorum asla bitiremedim gerçek suç kitabı okusaydım gerçekten daha kolay olurdu diye düşünüyorum. belki bir gün kalan şu azıcık sayfaları okurum...
Daha önce bir iki kere başlayıp hiç bitirmediğim bir kitaptı, okuduğumda nasıl bitiremediğime hayret ettim çünkü klasik bir uzaylı hikayesinden farklı olarak bizi kendi dünyamız hakkında da fazlasıyla düşünmeye yönlendiren, karakterleriyle, anlatımıyla kendini okutan çok güzel bir bilim kurguydu. Olabildiğince spoiler vermeden yazmaya çalışıyorum ama hikayenin ilerleyişinde çok akıllıca ve etkileyici özellikler gördüğümü de atlamak istemiyorum. Kısaca bahsetmek gerekirse, kitapta gezegenini kurtarmaya çalışan bir Anthea'lının dünya zevkleriyle ve insanlarla olan ilişkisini anlatıyor. Hikayede yazarın bize sürekli hatırlatmak istediği bir kısım olduğunu sezdim. O da biz insanların, sayıları üç yüzden az olan Anthea'lılardan kendimize ve gezegenimize dikkat etmediğimiz koşullarda daha erken yok olacağımızdı. Ana karakter Newton bundan neredeyse emindi, gezeninde yıllar boyu insanlığı araştırırken fark etmişti.
kısacık spoiler------
Son sayfalarda Bryce ve Elbert'ın sefil haldeki Newton'dan dünyayı kurtarması için medet ummaları Walter Tevis'in gelecekte ne kadar zor durumda olacacağımızı göstermek için yaptığı önemli tahminlerden biri bence.
"Elinizi çabuk tutmanız gerek, büyükbaba," dedi Elbert barın ardından. "Kurtarılmaya adamakıllı ihtiyacımız var, hem de ivedi olarak."