Bir tren yolculuğunda arkadaşık yaptı bana bu kitap.Ankara'dan Eskişehir'e giden o trendeydim.Birkaç ay kadar önce ders aralarında Doktor Ox'un Deneyi'ni okumuştum ve yetişkinlikte de Jules Verne okumanın çok farklı bir tadı olduğunu fark etmiştim.O tadı tekrar almak için oturdum başına.Kötü yada kibir bazı kitaplarda İkon olarak çok iyi ifade edilir.Jules Verne ise çağının ötesinde olan satır araları ve tasvirleri ile bizi alıp götürmeyi başaran , bende yeri ayrı olan ve de hep ayrı olacak olan bir yazar. Daha güzel kitapları elbette var. Ancak bu kitap da bir şansı hak ediyor.