Livaneli’nin bir çok kitabını okudum ve seriye yenisini eklemiş bulunuyorum. Her kitabında farklı konuya farklı bakış açısıyla ele aldığı için heyecanla okuyorum açıkcası kitaplarını.
Bu kitabında Meryem karakteriyle tanıştım. Aslında yıllardır varolmuş maalesef halen de devam etmek de olan töre,tecavüz,cinayet doğu,batı farketmeksizin kadının değersizleştiğini göz önüne sermiş Livaneli.
Okurken çok isyan edeceğiniz,olayların nasıl gelişeceğini tahmin edemeyeceğiniz ama sonunda bir o kadar bir o kadar huzurlu hissedeceğiniz bir kitap. Okunacaklar listesine eklenecek bir kitap tavsiye ederim.
“Daha anlatsana,”dedim
“Hoşuna gitti mi?”
“Hem de çok.Seninle sekiz yüz elli iki bin kilometre boyunca hiç durmadan laflamak isterdim.”
“Benzinimiz yeter mi ki?”
“Yalancıktan doldurursak yeter.”