"Geçenlerde yaşadığım bir şey, şunu öğretti bana: İstese de çok uzağına gidemiyor insan kendisinin. Hangi trene binse, içindeki adrese varıyor sonunda. Hangi rüzgara tutunsa kendine savruluyor; hangi denize açılsa, yine kendi kıyılarında buluyor kendini..."
"On kişi varsa, bunlar arasında, ne yaparsan yap seni eleştirecek birisi olacaktır. Bu kişi senden hazzetmeyecektir, sen de ondan hazzetmeyi hiçbir zaman öğrenemeyeceksin. Sonra seninle ilgili her şeyi kabul eden iki kişi olacaktır, sen de onların her şeyini kabul edip yakın arkadaş olacaksın. Geriye kalan yedi kişi bu iki tipe de uymayacaktır."... Hayat uyumundan yoksun kişi sadece hoşlanmadığı kişiyi görür ve dünyayı bu şekilde yargılar."