Çok fazla şey gören kişi hiç bir yere ait olamaz, işte farkındalığın laneti budur"
demiş #Nietzsche
Bir kez yüzeyin altındakileri görmeye başladığında, dünya artık o kadar basit görünmez... İnsanların oynadığı oyunları, sahte özgüvenlerini, gizli niyetlerini fark edersin. Toplumun yalan katmanları üzerine kurulu olduğunu ve çoğu insanın bir koyun sürüsü gibi hareket ettiğini görmezden gelemezsin...
Bu yüzden konuşmayı bırakırsın gözlemlemeye başlarsın. Ve bu yüzden, ait olmayı bırakırsın. Başkalarından daha iyi olduğun için değil,sonunda neler olup bittiğini anladığın için. Her şeyi görürsün ve sadece bunun bir parçası olamazsın. Farkındalık seni izole eder ama berraklığın bedeli budur. Kalabalığı kaybedebilirsin ama kendini bulursun...