Zweig dan okuduğum 5. Kitap.
İsmini çok duymuştum. Merak ediyordum o yüzden. Okudum bitti. Böyle bir hikaye olacağını hiç düşünmezdim.
Beni etkileyen o adamın hücre içinde hiçlikle yalnız bırakılışı ve kendine bir uğraş bulmasının kendisinde bıraktığı hasardı.
O kısımları okumak etkileyiciydi
Kitabın ilk yarısı daha sakin ve olaysızdı.
Sonunu ise daha farklı bekliyordum.. yine de hoştu, çayımı yudumlarken okuyup bitirdiğim bir eser oldu.
Bir zamanlar satrança ilgi duymuştum bu kitapla o ilgim tekrar canlandı diyebilirim :)
SatrançStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2020279,6bin okunma
Çok severek okudum.. altını çizdiğim birçok cümle oldu.. birçoğunu da biliyordum.. Çok meşhur olan alıntıları bizzat kitaptan okumak ayrı zevk vericiydi.. Sabahattin Ali’yi bu kadar geç tanışmak üzse de geç olsun güç olmasın dedim. Dili ifadesi anlatımı çok akıcıydı. Film sahnesi gibi gözümün önündeydi tüm anlatılanlar.. İlerleyen zamanlarda diğer kitaplarını da okumayı planlıyorum.
Kitabı yeni bitirdim.. çok taze duygular içimdeyim. Tarif edemediğim bir hüzün de var. Çok severek okudum, çok güzeldi. Aşk, dostluk, nefret, kin, özlem.. ne çok duyguyu yüreğimde hissettirdi. İçindeki olaylar, yaşananlar hem karanlık hem merak uyandırıcıydı. Aşktan ziyade ölüm vardı bu kitapta.. keder yoğunlukluydu
Bir kişide (sevilmemiş istenilmeyen bir ruhun neler yapabildiğini gördük) ki intikam hırsının nelere mal olduğunu görmek,, her şeye rağmen oğlunu bile hiç sayarak aklımdakileri yapması, hem duygusuz, gaddarca takılıp hem de imkansız kavuşulmayan aşkından deliye dönmesi.. her birini okumak çok farklı hissettirdi. Karakterlerin çocukluğundan gençliğine ardından onların çocuklarının hikayesini okumak böylesine geniş perdeden işlemiş olmaları çok hoşuma gitti. Tarihi romanları zaten çok severim, bu kitabın betimlemeleri, anlatışı akıcı ve sürükleyiciydi. Kaç gündür elimdeydi. Uğultulu Tepeleri okumak günlük hayatımdaki bir dinlenme noktasıydı benim için. İyi ki okudum!
Uzun bir süreçte, okuduklarımı anlayarak ve içselleştirerek ilerlediğim, yazılanlarla kalbimdeki sorulara cevaplar bulduğum çok kıymetli bir eser
Tavsiyedir
Hata yapmış bir kadının korkusunu iliklerinize kadar hissettiğiniz bir eser. Zweig’ın duyguları karakterler üzerinden bu denli okuyuculara aktarmasına bayılıyorum. Samimi bir şekilde yapıyor bunu
Okuması çok rahat, akıcıydı
Kurgu çok hoştu, kadının yaşadıkları ve yaşadıklarından çıkardığı sonuçlar, onu buna iten davranışlar, sonraki kararları derken bunları okurken kadına eşlik ediyorsunuz
Sonunu bi ihtimal düşünmüştüm acaba öyle olabilir mi diye ama yine de şaşırttı, başarılıydı
Zevk alarak okudum, bu Zweig’ın okuduğum ikinci eseriydi ve daha çok yolumun keşişeceğinden de eminim :)
İyi Okumalar!