Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Erdoğan Çınar

Erdoğan ÇınarAleviliğin Gizli Tarihi yazarı
Yazar
7.8/10
55 Kişi
275
Okunma
31
Beğeni
6,7bin
Görüntülenme

Erdoğan Çınar Gönderileri

Erdoğan Çınar kitaplarını, Erdoğan Çınar sözleri ve alıntılarını, Erdoğan Çınar yazarlarını, Erdoğan Çınar yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sümer mitlerinde anlatim bulan tannidan insana genetik devir, "Kirk-lar Meclisi" efsanesinin de temel konusudur. Alevi "Kirklar Meclisi" nin hikâyesi ile Sümer'deki Enki'nin yönetip yönlendirdigi Tanrilar Meclisi'nin hikâyesi hem genelde hem de detaylarda hemen hemen aynidir. Sümer Tarilar Meclisinde yasananlara benzer sekilde, "Kirklar Meclisi" adi verilen tannilar meclisinde, "Kirklar'dan biri" nin özünün cerrahi bir operasyonla seçilmis varliga katildig ve bu suretle yaratanin yaratilanla birlestigi, çok açik olarak ifade edilir.Alevi erkâninda insanin yaratildig meclise "Kirklar Meclisi" adinin verilmesi, yine Enki ile baglantildir. Enki adi, Sümer yazininda kirk logogrami ile yazilyordu. Enki'nin Sümer tannilar içinde unvani/maka-mi "Kirk"t. Bir baska deyisle, Enki'nin Sümer yazi dilindeki adi “Kırk"t. Alevi erkâninda, kökleri Enki'nin basat rol üstlendigi, yönetip yönlendirdigi diger tannilara kendi önerilerini kabul ettirdigi tanrilar meclisine "Kirklar Meclisi" denmesinin sebebi de budur. Alevi efsanelerinin, dini pratiklerinin, Alevi ritüellerinin ve Hizir kültünün dogdugu yer artik belli olmustu ancak ortada cevaplanmasi gereken bir soru daha vardi. Alevi erkânin Sümer'den alip Anadolu'nun dört bir yanina kimler, ne zaman tasimislardi? Çalismanin besinci bö-lümünde bu sorunun cevabini aradim.Roma Universitesinden genç arkeolog Paulo Matthiae'nin 1974-1975 yillarinda Halep'in 53 km kuzeybatisinda Tel Mardikh (Mardikh Tepe-si)'te yirmi bin kadar kil tabletten olusan Ebla Krallgi'nin saray arsivini gün yüzüne çikarmasaydi, bu sorunun cevabi belki de hiç bulunamayacakti.
Aleviler Hakk’ı gerçek, gerçeği Hakk bilirler.
Sayfa 14
Reklam
Ruh devrini anlatan devriye örneklerinden
“Cihan var olmadan ketm-i ademden Hak ile birlikte yekdaş idim ben Yarattı bu mülkü çünkü o demden Yaptım tasvirini nakkaş idim ben Ademin sülbünden Şit olup geldim Nuh-ı nebi oldum tufana girdim Bir zaman bu mülke İbrahim oldum Yaptım Beytullah-ı taş taşıdım ben Şu fena mülküne çok geldim gittim Yağmur olup yağdım ot olup bittim Urum diyarını ben irşat ettim Horasan’dan gelen Bektaş idim ben Gahi nebi gahi veli göründüm Gahi uslu gahi deli göründüm Gahi Ahmet gahi Ali göründüm Kimse bilmez sırrım kallaş idim ben Şimdi Hamdü lillah Şiri dediler Geldim gittim zatım hiç bilmediler Sırrımı kimseler fehmetmediler Hep mahlûk kuluna kardaş idim ben” Şiri
Sayfa 103
Aleviliğin içinde binlerce yıldır söylenegelmiş bir özdeyiş vardır “Hay’dan gelen Hu’ya gider”. Zaman içinde üzerine farklı bir anlam yüklenmiş olsa da -Tüm Alevi kavramlarında olduğu gibi-, bu özdeyiş tam olarak “Yaradan’dan gelen Yaradan’a döner” anlamındadır.
Sayfa 102
Derviş Yunus söyler sözü Yaş doludur iki gözü Bilmeyen ne bilsin bizi Bilenlere selam olsun.
Yunus EmreKitabı okudu
848 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.