W. Montgomery Watt

Hazreti Muhammed yazarı
Yazar
7.8/10
54 Kişi
248
Okunma
36
Beğeni
4.346
Görüntülenme

W. Montgomery Watt Gönderileri

W. Montgomery Watt kitaplarını, W. Montgomery Watt sözleri ve alıntılarını, W. Montgomery Watt yazarlarını, W. Montgomery Watt yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
238 syf.
·
Puan vermedi
·
29 günde okudu
Montgomery Watt, Kendisi İskoçyalı Hristiyan bir yazar. ‘tarihi meteryalizm’ tezini önemsiyor. İslam tarihi ve dinini açıklamak için bunu gerekli görerek tarihselci bir yaklaşım sergiliyor. Konuları objektif değerlendirmeye çalışsa da bazen maksadı aşan yorumlara bazen de mesnetsiz (dayanaksız) iddialara yer verdiği olmuştur. Kitap adından da anlaşılacağı üzere Hicret’e kadar olan kısmı yani Mekke dönemini ele alıyor. Olayları ayrıntılarıyla ele alırken tarihi begelerine de yer veriyor. Batılı alimlerce tartışmalı konulara da değinerek bu konular hakkında hem oryantalist görüşlere hem Kur’an’daki delillere hem de Müslüman alimlerin görüşlerine yer veriyor. Şahsen dikkatimi çeken bir başka husus da Thedor Nöldeke’nin iddalarını eleştirirken sıra Ignac Goldziher’in eserlerinde bahsettiklerine geldiğinde bu iddialara cevap veremiyor. Bahsettiğimiz gibi dayanaksız ve mesnetiz iddiaları olsa da saldırgan bir üslubu yok. ( şahsen Hristiyan yazarların Yahudi yazarlara göre daha az saldırgan uslüp benimsediklerini düşünüyorum.) Olaylara birde tarihselci göz ile bakmak isteyenler için faydalı olabilir. Dili akademik üslup olduğu için herkese hitap etmeyip kullanılan dil de ağır gelebilir.
Hz. Muhammed Mekke’de
Hz. Muhammed Mekke’deW. Montgomery Watt · Kuramer Araştırma · 201635 okunma
Mekkelilerin kendileri için savaşan kişilere para ödedikleri bir bakıma doğrudur. Ancak bu kişiler hiçbir zaman paralı askerler değildi. Onlar, ne bir Isviçre Muhafiz Alayı ne de bir Fransız Yabancı Lejyonudur. Bunların hepsi, Kureyşlilerle eşit şartlarda ittifaklar ve anlaşmalar yapan özgür Araplardı. Haklarında çok şey bilinmeyen Ebâbiş'in liderleri, Mekkelilere karşı açık sözlü kimselerdi. Beni Bekr b. 'Abd Menat b. Kinane'den Berråd bir kervana saldırdığında, ki bu olay Ficar savaşına yol açmıştı bu davranışın, Mekkelilerin siyasetiyle uyumlu olduğunu ve Kureyşlilerin kendisini destekleyeceğini şüphesiz biliyordu; ancak, bu eylem muhtemelen, esas itibariyle onun kendi hedefleri doğrultusunda bir eylemdi ve Mekke'nin kurallarına uymakla alakası yoktu.Bu şekildeki bir ittifakı ayakta tutmak için para önemliydi, ancak para tek başına yeterli değildi. Bu hassas ve dik başlı kimseler, ancak devamlı bir incelik ve diplomasiyle yönetilebilirlerdi ve bunlar da insanın duygularını sıkı bir şekilde kontrol etmesini gerektiriyordu. Onların ittifakları koruyabilmelerini sağlayan vey işte bu akıllı ve sabir devlet adamlı, bir başka deyişle Kureyin bilmi idi. Kureys'in tüm bilmini yansıtan bu siyasi akal, Islam öncesi Mekke'nin göçebe komşuları üzerindeki üstünlüğünün yıllarca sürmesini sağlamıştı.
Reklam
Vahiy Algısına Dair
İslam'ın kendisi hakkında kabul ettiği görüşler arasında, vahiy üzerine temellenen bir cemaat ve Şeriat'i yerine getiren bir cemaate dair olanlar da vardır. İslam dini hareketi, Muhammed tarafından alınan vahiyden doğduğu için, İslam'ın vahye dayanan bir cemaat olduğu doğrudur; ancak eğer o, bütün İslami cemaat hayatında olan her
Sayfa 80-82
Kaynaklara Geri Dönüş Düşüncesi
Ortodoksiye benzer bir ölçüt, 'kaynaklara geri dönüş' ölçütüdür. Yine burada, bu ölçütün kullanımı hususunda belli bir gerekçe vardır. Bir dinin asli suretleri, değişen durumlara uyum gösterme sırasında keskin yorumlarla detaylandırıldığı zaman, detayları reddetmek ve asli tasvirlere dönmek bazen avantajlıdır. Bu, bir şekilde geçmişin
Sayfa 82-83
Orta Yolda Olma İddiası
İnce tahrif şekillerinin ortaya çıkmasının olası olduğu bir düşünce, ortodoksi düşüncesidir. Bu düşünce, bir toplumun düşünsel temellerinin genel kabulünü ifade ettiği sürece doğrudur; böyle bir kabul, yukarda (2. Bölüm, 3. Kısım) görüldüğü gibi, sosyal istikrar için arzulanır bir şeydir. Diğer yandan, ortodoksi anlayışı, çoğunluk ya da egemen
Sayfa 80-82
Toplumsal Hareketin İki Kaynağı: Sosyal ve Düşünsel Faktörler
Maddi, sosyal ve düşünsel faktörler arasındaki ilişkiye dair bu teorinin kaba taslak resmi -bazı parçaları bundan sonraki iki ya da üç bölümde daha ayrıntılı ele alınacak olsa da-, şimdi tamdır. Bu teoriye göre, maddi faktörler, içinde bir toplumun yaşamak zorunda olduğu bir çerçeve ya da bir çevre teşkil eder; bunlar diğer faktörleri tam olarak
Sayfa 52-53
Reklam
219 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.