Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

W. Montgomery Watt

W. Montgomery WattHazreti Muhammed yazarı
Yazar
7.8/10
54 Kişi
240
Okunma
36
Beğeni
4.121
Görüntülenme

Hakkında

William Montgomery Watt (14 Mart 1909 - 24 Ekim 2006), İskoç tarihçi, oryantalist, Anglikan papaz ve akademisyen. 1964-1979 yılları arasında Edinburgh Üniversitesi'nde Arap ve İslâm Araştırmaları Kürsüsü başkanlığında bulundu. Watt 14 Mart 1909'da İskoçya'nın Fife ilinin Ceres köyünde doğdu. Sadece 14 aylıkken ölen babası İskoçya Kilisesi bakanlığı yaptı. Watt, İskoç Episkopal Kilisesi'nde 1939'da diyakoz, 1940'ta rahip olarak atandı. Küratörlüğünü 1939-1941 yılları arasında Londra'nın Piskoposluğunda, West Brompton'daki St. Mary Bolton'unda sürdürdü. St. Mary'nin The Blitz'de tahrip olması üzerine, eğitimine devam edebilmek için Edinburgh'daki Eski Saint Paul'a taşındı. 1943-1946 yılları arasında Kudüs Anglikan Piskoposluğu'nda bir Arap uzmanı olarak görev yapmıştır. Rahip olduktan sonra 1944'e kadar papazlık yaptı. Bu sırada Arapça öğrenmeye başladı. 1944 yılında Edinburgh Üniversitesi’nde doktora unvanını aldı. Ardından Kudüs'e gitti ve burada ilk çocuğu dünyaya geldi. 1946'da İngiltere'ye geri dönen Watt, Edinburgh Üniversitesi’nde felsefe dersleri vermeye başladı. 1947 yılında aynı üniversitede Arapça okutmanı olarak görev aldı. 1964 yılında profesör unvanı aldı ve Arap ve İslâm Araştırmaları Kürsüsü başkanlığına getirildi. Aynı zamanda İskoç Episkopal Kilisesinde papazlık görevine devam etti. 1979 yılında emekli oluncaya kadar pek çok öğrenci yetiştirdi. Emekli olduktan sonra İslam ve Hristiyanlık konusunda çeşitli eserler yazdı. 24 Ekim 2006 tarihinde Edinburgh'ta öldü. Eserleri İslamiyet üzerine -Free Will and Predestination in Early Islam (1948) -Muhammad at Mecca (1953) -Muhammad at Medina (1956) -Muhammad: Prophet and Statesman (1961) -Islam and the Integration of Society (1961) -Islamic Philosophy and Theology: An Extended Survey (1962) -Muslim Intellectual: A Study of al-Ghazali (1963) -A History of Islamic Spain (1965) -Companion to the Qur’an: Based on Arberry’s Translation (1967) -Islamic Political Thought (1968) -What is Islam? (1968) -Islamic Revelation in the Modern World (1969) -Bell’s Introduction to the Qur’an (1970) -The Influence of Islam on Medieval Europe (1972) -The Formative Period of Islamic Thought (1973) -The Majesty That was Islam (1974) -Islam and Christianity Today: A Contribution to Dialogue (1983) -Muhammad’s Mecca (1988) -Islamic Fundamentalism and Modernity (1988) -Early Islam: Collected Articles (1990) -Muslim-Christian Encounters: Perceptions and Misconceptions (1991) -A Short History of Islam (1996) Hristiyanlık üzerine -The Cure for Human Troubles: A Statement of the Christian Message in Modern Terms (1959) -Truth in the Religions: A Sociological and Psychological Approach (1963) -Religious Truth for Our Time (1995) -A Christian Faith for Today (2002) Türkçeye çevirilen eserleri -Hz. Muhammed Peygamber ve Devlet Kurucu (1963) veya Peygamber ve -Devlet Adamı Hz. Muhammed (2001) -İslamî Tetkikler: İslam Felsefesi ve Kelâmı (1968) -İslâm Düşüncesinin Teşekkül Devri (1981) -Modern Dünyada İslam Vahyi (1982) -Hz. Muhammed Mekke’de (1986) -Hz. Muhammed Medine’de -İslâm’ın Avrupa’ya Tesiri (1986) -Müslüman Aydın: Gazali Hakkında Bir Araştırma (1989) -Günümüzde İslâm ve Hıristiyanlık (1991) -İslâm Nedir? (1993) -Hz. Muhammed’in Mekke’si (1995) -İslam'ın İlk Dönemlerinde Hür İrade ve Kader (1996) -İslâmî Hareketler ve Modernlik (1997) -Kur’ân’a Giriş (1998) -Geçmişten Günümüze Müslüman-Hıristiyan Diyaloğu (2000) -Dinlerde Hakikat (2002) -Endülüs Tarihi (2011)
Tam adı:
William Montgomery Watt
Unvan:
İskoç felsefeci, yazar
Doğum:
Fife, İskoçya, 14 Mart 1909
Ölüm:
Edinburgh, İskoçya, 24 Ekim 2006

Okurlar

36 okur beğendi.
240 okur okudu.
22 okur okuyor.
269 okur okuyacak.
5 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Dünyadaki büyük insanlar içinde hiçbiri Hz. Muhammed kadar iftiraya uğramamıştır.
bedeviler, öyle dindar Müslümanlar olmadılar.
Öte yandan bedeviler, gerek Muhammed hayattayken gerekse daha sonraki zamanlarda pek öyle dindar Müslümanlar olmadılar.
Reklam
Daha dengeli bir görüşe doğru ilk adım Thomas Cariyle tarafından atılmıştır. Cariyle dünyanın büyük dinlerinden birinin kurucusu olması dolayısıyla O'nun bir sahtekar olduğu düşüncesini reddetti. Daha sonra gelen alimlerin bir kısmı, zaman zaman O'nun akıl hastası olduğunu belirtseler de, Hz. Muhammed'in samimiyetini kabul etme girişimleriyle bu yolu izlediler. Gustav Weil, O'nun saralı olduğunu ispat etmek için çalıştı. Aloys Sprenger daha da ileri gitti ve Hz. Muhammed'in saraya İlaveten isteri'ye de tutulduğunu iddia etti. Sir Wilîiam Muir sahte peygamber düşüncesine benzer bir düşünceyi muhafaza etmiş ve Hz. Muhammed'İ, Mekke'de dürüst ve yüce-ruhlu bir resul ve vaiz iken, Medine'ye gittikten sonra, dünyevi başarılar uğruna Şeytan'ın oyunlarına teslim olan bir kişi olarak tasvir etmiştir. D.S. Margoliouth O'nu, bile bile halkın kafasını karıştıran birisi olarak suçlamaktan çekinmiyor ve ruhçuluk tarihinin, olağan dışı güçleri olan insanların nasıl ko-layca sahtekarlığa yönelebileceğini gösterdiğine işaret ediyordu. Hıeodor Nöldeke, Hz. Muhammed'in peygamberi ilhamının gerçekliği üzerinde ısrar ederek, O'nun saralı olduğu düşüncesine karşı çıkıyor ve kendisinin ilahi güçlerin etkisi altında olduğuna inanacak derecede güçlü coşku nöbetlerine maruz kaldığını düşünüyordu
Arap etkisi kendisini göstermeden önce Avrupa'daki tıbbi uygulamanın niteliği düşüktü.
Sayfa 100 - Bilgesu YayınlarıKitabı okudu
Hz. Muhammed'in Bedir'de alınan esirleri genel olarak fidye almak amacıyla tutma kararı, sadece yumuşak mizacın ve Müslümanların mâlî durumlarının iyileştirilmesi ihtiyacının bir işareti değildi. Bu muhtemelen, ufukta görmeye başladığı daha uzak amaçlarını gerçekleştirmek için, Mekkelilerin idari kabiliyetlerinden yararlanmak istemesinin ve bu nedenle de, görevinin Ķureyşlileri yok etmek değil, onları kendi davasına kazanmak olduğunun anlaşılmaya başlamasıdır.
Sayfa 48
İslam Felsefesiyle İlgili Okunabilecek Kitaplar
Sizin için felsefe listeleri oluşturmaya devam ediyorum. Orta Çağ Hristiyan felsefesinden sonra şimdi de Orta Çağ ve Yeni Çağ İslam felsefesiyle ilgili okunabilecek eserlere sıra geldi. Hristiyan felsefesinde yeni-Platonculuk'un bilinmesinin önemli olduğunu söylemiştim. İslam felsefesinde de bu önemli ama aynı zamanda çok iyi Aristoteles
İslam
Başvuru Kaynakları: ●
Kur'ân'ı Anlayarak Okuma Rehberi - 1
Kur'ân'ı Anlayarak Okuma Rehberi - 1
Kur'ân'ı Anlayarak Okuma Rehberi - 2
Kur'ân'ı Anlayarak Okuma Rehberi - 2
Kur'an-ı Kerim
Kur'an-ı Kerim
Kur`An Yolu Meali
Kur`An Yolu Meali
● 🌐 Kur'an-ı Kerim Portalı (Web), kuran.diyanet.gov.tr/mushaf | 💻📱 Kur'an-ı Kerim Uygulamaları, kuran.diyanet.gov.tr ● 🌐 Hadis Veritabanı, hadisveritabani.info Eğitim Kitapları: ●
Dinim İslam
Dinim İslam
: Temel Bilgiler,
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
144 syf.
7/10 puan verdi
·
9 saatte okudu
İslam Bilim Tarihine dair oryantalist, yani dış gözden bir bakış açısı okumak isterseniz, bence bu eser ideal. Konferansların derlemesinden oluşan bu kitap, İslâm ve Avrupa kültür ve bilim havzalarını, onların temaslarını ve birbirlerine bakışını ele almış. Kitapta gördüğüm hata ise Araplar kelimesi ile İslâm medeniyetinin kastedilmesidir. Öyle ki Araplar kelimesinin içine Fârâbî gibi Türk düşünürler de alınmış. İslam tabiri kullanmak daha doğru olurdu...
İslam'ın Ortaçağ Avrupası Üzerine Etkisi
İslam'ın Ortaçağ Avrupası Üzerine EtkisiW. Montgomery Watt · Bilge Su Yayınları · 201324 okunma
159 syf.
·
Puan vermedi
·
14 günde okudu
Bu kitabı yazmanın altındaki ki tahribatları ve yalan-yanlış pasajların olması bilinçli bir şekilde mi yada, gerçek Allah inancı ve İslam bilincinin olmamasından dolayı mı net bir şey diyemem. Ama bu kitabın içeriği Tamamen olmasa da çok ustaca dezenformasyon bilgiler serpiştirmiş buda okuyucusunu av olarak görmekten kaynaklanıyor! Kitabın
Hz. Muhammed’in Mekkesi
Hz. Muhammed’in MekkesiW. Montgomery Watt · Kuramer Yayınları · 201716 okunma
197 syf.
10/10 puan verdi
·
18 günde okudu
Endülüs benim için aşkın başkentlerinden biridir. Daha önce Endülüs'ü müslüman yazarlardan okumuştum. Ilk defa oryantalist yazarlardan okudum. Önemli bilgiler vardi . Ancak bence Endülüs müslüman yazarlardan okunmalı.
Endülüs Tarihi
Endülüs TarihiW. Montgomery Watt · Küre Yayınları · 201821 okunma