Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

W. Montgomery Watt

W. Montgomery WattHazreti Muhammed yazarı
Yazar
7.8/10
54 Kişi
242
Okunma
36
Beğeni
4.188
Görüntülenme

W. Montgomery Watt Gönderileri

W. Montgomery Watt kitaplarını, W. Montgomery Watt sözleri ve alıntılarını, W. Montgomery Watt yazarlarını, W. Montgomery Watt yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Eski Ahit'in ya da Yeni Ahit'in Manastırlar ve benzeri yerlerde kısa pasajlarının tercümeleri dışında, hiçbir Arapça tercümesi yoktu*. İbn İshak'ın, Muhammed'in hanımı Hatice'nin yeğeni Varaka b. Nevfel'in bir hristiyan olduğu ve kitapları bildiği ifa­desi, yalnızca Süryanice'de Eski Ahit'in bir kısmını okuduğu ya da kendisine okuttuğu anlamına gelir..
Athanasius'a göre Mesih'in faaliyeti iki yönlüdür. Günahkar beşeriyet adına ölüm cezasını kabul etmesi ve daha önemlisi, kendisiyle insan tabiatının bozulmaz olduğu ve ölümden sonra diriltildiği tanrısal Söz'ün lsa'ya enkarnasyonudur. Beşeriyetin kurtuluşunu gerçek­leştirmek için zorunlu olduğuhdan lsa hakikaten öldü; ancak onun bedeni Söz'le (logos) bir olduğundan artık, bozulmaya tabi değildi, bu yüzden, üçüncü gün diriliş gerçekleşti. Mesih'in be­ deniyle bir 9lmaları sayesinde hıristiyanlar, bu bozulmazlığı ya da ölümsüzlüğü paylaşırlar. Athanasius'un öğretisini özetleyen bir cümlesi vardır: "Mesih bizi tanrısal kılmak için bedenlendi". Bu düşünce çizgisinde, antik Mısır'ın ölümle ve ondan kurtul­mayla meşgul oluşunun hıristiyanlaştmlışmı görmemek mümkün değildir.
Reklam
Temel inanç formülasyonlarının kabulü
İnançta tam bir uzlaşım, Hıristiyan cemaatinin birliği için temel kabul edildiğinden, Büyük Kilisenin doğu kısmının Ortodoks Kilisesi olarak tanınması tesadüfi değil­dir. Batı kısmı ise, daha çok kilisenin Katolikliğiyle yani, bütün. dünyada kilisenin birliği ile ilgilidir ve bu gerçek, havarilerden alınan hiyerarşinin otoritesinin kabulüyle devam ettirilecektir.
Ortodoksi
Grek kültürü, ruhun ger­çek, insan bedenini ise, yalnızca bir vasıta kabul edildiği düalistik bir insan (human person) anlayışıyla karakterize edilirdi. Grek düşüncesinde bedenin (soma), ruhun (sema) mezarı oldu­ğu bu yüzden de, gerçek hayatın yalnızca ruh bedenden kurtul­ duğunda başlayacağına dair bir gelenek bile vardı.
Watt'a göre Gazali'nin felsefe reddiyesi
Gazalî, Felasife'nin eserlerini kendi başına okumak suretiyle, onların düşüncelerinin özümsenmesinde dikkate değer bir başarı gösterdikten sonra, bu filozofların görüşleri hakkında, çoğu İslâm memleketinde felsefenin çökmesine katkıda bulunmuş olan bir reddiye yazdı. Bununla birlikte araştırmaları sırasında Yunan düşüncesinin bazı yönlerinin büyük ölçüde etkisinde kaldı.
Sayfa 34 - İzKitabı okudu
Hz. Muhammed'in samimi olduğunu söylemek, inançlarında doğru olduğunu ifade etmek anlamına gelmez. Bir insanın samimi fakat aynı zamanda yanılıyor olması muhtemeldir.
Sayfa 27 - İletişim Yayınları
Reklam
İslâm adlı yeni dini hareketin, şu ya da bu şekilde, Hz. Muhammed'in dönemindeki Mekke'nin şartlarından ortaya çıktığı aşikârdır. Yeni bir din yeterli itici güç olmaksızın ortaya çıkmaz.
Sayfa 23 - İletişim Yayınları
488 syf.
3/10 puan verdi
·
30 günde okudu
Yazar ayrı kötü yazmış, çevirmen ayrıca kötü çevirmiş tarzında bir kitaptı. Maalesef beklentimin oldukça altında kalan bir kitap oldu. Konular birbirinden kopuk gibi, bazen durup ne anlatıyorsun abi sen dediğim kıvamda bir eser olmuş. Kullanılan kavramlar ve isimlerin, genel İslam Tarihinde kabul görmüş kavramlardan ve isimlerden uzak oluşu aşırı yordu. Ayrıca çevirmen hocamız kusura bakmasın ama belki o güzelleştirip eseri daha anlaşılır kılabilecekken üstüne daha yorucu hale getirmiş. Google translate tadında bir çeviriydi.
İslâm Düşüncesinin Teşekkül Dönemi
İslâm Düşüncesinin Teşekkül DönemiW. Montgomery Watt · Ketebe Yayınları · 202138 okunma
238 syf.
·
Puan vermedi
Watt , Hz Muhammed’i ahlaki ve toplumsal bir reformcu olarak görüyor.Bu düşünce Hz Muhammed’i Vahiy alan bir peygamber olmaktan çok, toplumsal bir hareketin herhangi bir liderine indirgiyor. Klasik Oryantalist bakış açısını benimseyen , yerli tarihselciler Batının piçleridir. Piç kelimesini kendi terminolojimde köksüzlük olarak yorumluyorum. Halit Aslan
Hz. Muhammed Mekke’de
Hz. Muhammed Mekke’deW. Montgomery Watt · Kuramer Araştırma · 201634 okunma
"Din, ister ilkel isterse de gelişmiş olsun, çoğu toplumda, üstü örtülü olarak da olsa toplumsal hayatın çoğu görünümüyle yakından bağlantılıdır."
Reklam
348 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.