Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Abdurrahman Kasapoğlu

Abdurrahman KasapoğluCarl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri yazarı
Yazar
Çevirmen
7.6/10
32 Kişi
197
Okunma
16
Beğeni
2.762
Görüntülenme

Abdurrahman Kasapoğlu Gönderileri

Abdurrahman Kasapoğlu kitaplarını, Abdurrahman Kasapoğlu sözleri ve alıntılarını, Abdurrahman Kasapoğlu yazarlarını, Abdurrahman Kasapoğlu yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
167 syf.
·
Puan vermedi
Ashab-ı Kehf, Hz.Hızır ve Hz.Musa, Zülkarneyn kıssaları sırasıyla anlatılmıştır. Kıssada geçen balık, mağara, iki denizin birleştiği yer, denizin derinlikleri, balığın dirilmesi, olayları sembolik anlamlarıyla incelenmiştir. Jung ve Freud psikolojinin derinliklerini bize anlatmaya çalışıp durmuşlar. Şimdi bu iki değerden birinin kur’an ayetlerine
Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri
Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi TefsiriCarl Gustav Jung · Mengüceli Yayınları · 2015116 okunma
Jung, Ashâb-ı Kehf kıssasında yaşanan süreçlerin, her insanın bilinçaltında bir karşılığının olduğunu ileri sürer. Bu yüzden de kıssayı bilinçli ve ciddiye alarak dinleyenlerin, kıssayla kendileri arasında bir ilişki kurma ihtiyacı duyacaklanna işaret eder
Reklam
Jung'a göre, yeni bir hayata doğuş, sadece ölüp bir başka âlemde var olmakla gerçekleşmez. İnsan ölümsüzlüğe aday olmak suretiyle de dönüşüm sürecine girebilir. Kendi içindeki bilinç dışına girebilen insan, bilinç dışının içerikleriyle bilinci arasında bağ kurabilir
Jung'a göre, yeni bir hayata doğuş, sadece ölüp bir başka âlemde var olmakla gerçekleşmez. İnsan ölümsüzlüğe aday olmak suretiyle de dönüşüm sürecine girebilir. Kendi içindeki bilinçdışına girebilen insan, bilinçdışının içerikleriyle bilinci arasında bağ kurabilir. Böylece her birey kendi içerisinde taşıdığı mağaraya girmiş olur. Jung'a göre, âyette (18/17) tasvir edilen mağara, Ashâb-ı Kehfin bir kereliğine girmiş olduğu bir mağara olmayıp herkesin girebileceği bir yerdir. Her insanın içinde bilinç ötesi süreçlere ilişkin bir alan vardır. İnsan yeter ki, oraya girmek istesin ve girmeyi bilsin. Jung, bu suretle, Kur'an'ın gayb diye nitelediği metafizik alana ilişkin oluş ve süreçlerin insanın benliğinin derinliklerinde yer bulduğunu ileri sürmüştür.
Jung'a göre, Hızır metafizik olanın fizik âlemdeki sembolüdür.
Sayfa 137
Hızır sadece insanın maddî sıkıntıları olduğu zaman değil, yeniden doğuş sırasında da yardımcı olur.
Sayfa 108 - Kendini bil, kendini bul, esas yolculuk bu..
Reklam
(...) Güneşin doğduğu yer, insanın nefs-i natıkasıdır. Zülkarneyn'in doğuya yolculuğu ruhlar âlemine ulaşmayı sembolize eder. Nitekim orada güneşi maddî bağlardan soyutlanmış bir toplum üzerine doğarken bulmuştur.
Sayfa 100
Nizamüddin Hasen Nisaburî'nin sûfî yorumunda "Zülkarneyn" hem ruhlar âlemine hem de maddî âleme sahip kişi olarak nitelenmiştir.
Sayfa 93
Hızır, yaşayan ve dönüşüme uğrayan kendilik'in bir görünüşüdür.
Sayfa 87
446 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.