Sıfatların Allah'ın zatıyla kâim oluşu ve bu sıfatların O'nun ne aynı ne de gayrı oluşu söylenebilir. Aynı şekilde, her sıfatın diğer bir sıfata olan konumu da budur. Hiçbir sıfat diğerinin aynı veya gayrı değildir.
Şu bilinmektedir ki bütün mümkün varlıkların dışında bulunan mümkün olamaz ve zorunlu olur. Bu durumda da mümkün olanların bütününün kendi zatından dolayı zorunlu olan bir varlıkta son bulması gerekmektedir.
Mâtürîdî ekolünün önemli isimlerinden olan Ebü'l-Berekât en-Nesefî'nin bu eseri, aslında Mâtürîdî mezhebine girizgah mahiyetindedir. Çünkü üslûbu sade olduğu gibi hacmi de küçük. Değindiği konularda genel bilgiler vermeye çalışmış.