Giovanni Scognamillo (Jean Gennaro)

Giovanni Scognamillo (Jean Gennaro)

YazarÇevirmen
6.8/10
45 Kişi
·
146
Okunma
·
14
Beğeni
·
1946
Gösterim
Adı:
Giovanni Scognamillo (Jean Gennaro)
Unvan:
İtalyan Asıllı Levanten Yazar, Sinema Tarihçisi, Araştırmacı, Eleştirmen, Çevirmen, Eğitmen
Doğum:
İstanbul, 25 Nisan 1929
Ölüm:
İstanbul, 8 Ekim 2016
Giovanni Scognamillo, (d. 25 Nisan 1929, İstanbul) İtalyan asıllı levanten yazar, sinema tarihçisi, araştırmacı, eleştirmen, çevirmen, eğitmen. Scognamillo ayrıca bazı Türk filmlerinde oyuncu olarak rol almış, bankacılık, reklamcılık, dekoratörlük, kitabevi yöneticiliği gibi pek çok farklı alanda da çalışmıştır.

Biyografisi
İstanbullu Rum bir anne ile yine İstanbul doğumlu İtalyan babanın tek çocuğu olarak 25 Nisan 1929'da İstanbul'da doğdu. Elhamra Sineması'nın müdürü olan babası Leone Scognamillo sayesinde sinemayla tanıştı. İtalyan Lisesi'ni bitirdikten sonra 1948 yılında yabancı basın kuruluşlarında sinema yazıları yazarak profesyonelliğe adım attı. 1948-61 yıllarında başta İtalyan, Fransız, ABD, Norveç basını olmak üzere yabancı dergi ve gazetelerde birçok yazısı çıktı. Daha sonra 1961'de Akşam Gazetesi'nde sinema eleştirileri yazmaya başladı. Akşam'la başladığı Türk basınındaki sinema yazarlığını Yön, Sinema 65, Ulusal Sinema, Yedinci Sanat, Yeni Sinema, Ses, Hayat, Bravo, Video-Sinema, Beyaz Perde, TV'de Yedi Gün gibi gazete ve dergilerde sürdürdü.

Bir süre Erler Film ve Ulusal Televizyon’da danışmanlık ve çevirmenlik görevlerini de üstlenen Scognamillo ilk iki kitabını 1965'te Agah Özgüç'le birlikte yazdı. Bu kitapların adları "1965 Sinema Yıllığı" ve "Türk Sinemasında Kadın ve Seks" ti. 1973'te yazdığı "Türk Sinemasında 6 Yönetmen" kitabıyla birlikte bugüne kadar 40'ın üzerinde kitap yazmış onlarca kitabı da Türkçe'ye çevirmiştir.

60 yıldır sinema, fantastik edebiyatı, bilimkurgu, korku edebiyatı ve okkültizm üzerine kitaplar ve yazılar yazan Giovanni Scognamillo 1997-1999 yılları arasında sadece dört sayısı çıkan Nostromo bilimkurgu dergisinin de editörlüğünü yapmıştır.
2006 yılında "Beyoğlu'nda Bir Levanten: Giovanni Scognamillo" adında belgeseli de yapılan Scognamillo, halen Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde "Türk Sineması" dersleri vermektedir.

Ödülleri
-1996 8. Uluslararası Ankara Film Festivali Yaşam Boyu Katkı Ödülü
-2000 19. İstanbul Film Festivali Sinema Onur Ödülü
Şu var ki, insan yüzünün ifadesi, biraz da insanın karakterine bağlıdır. İyi bir akıl, parlak bir zeka yüz hatlarını zamanla yumuşatır, kendini belli ettirir. Kötü bir akıl da kötü bir yüzü şekillendirir.
Düşmanı ta baştan düşman diye tanır, ona göre hareket edebilirsiniz ama, arkadaş saydığınız biri, aniden size karşı çıkarsa, hem düşmandan daha tehlikeli olur, hem de bütün işlerinizi altüst eder.
İnsanın gerçek canavarlığını yüzeye çıkartan "tragedya" dır. Mitologyanın, destanların ve antik tragedyanın karabasanları ve sapıklıkları, yeni bir çağa uygun değişikliklerle ortak temellerden yararlanarak masallarada geçiyor ve bu tür masallar, gece vakti, Batı'nın ve Doğu' nun çoçuklarına anlatılıyor. Korkuları ve endişeleri, öcüleri ve kötü cadıları içermez mi bu sevimli, eğlendirici masallar?
174 syf.
·4 günde
Frankenstein'ın Laneti su gibi akıp bitti, filmini izlemiştim filmiyle pek alakası yoktu zaten genelde kitap dan uyarlanan filmler hep alakasız oluyor, kafanızı yormuyacak keyifli hikayesi var tavsiye ederim.
103 syf.
·2 günde
Erasmus yayınları mumyanın mezarı kitabına başka öyküler de eklemiş, 103.sayfalık kitabı 255. sayfa yapmış, kitabın bazı öyküleri çok hoşuma gitti keyifle okudum kısa korku öyküleri seviyorsanız seversiniz, ben sevdim tavsiye ederim.
222 syf.
·Beğendi·9/10
Doktor Victor Frankenstein bence bir ihtar görevini görüyor Mary Shelley’nin niyetlerinde, doktor ve uygulamak istediği araştırma çizgisi... Kendini bir çeşit Tanrı gibi görüyor, olanaksız olanı yaratmak istiyor. Amacının temelinde bir büyüklük kompleksi de var, aşırı ve ölçüsüz bir kendine güven de. Tatminsiz bir ego. Bir abartı ve bir dengesizlik örneğidir bilimin negatif ve yıkıcı örneği. Mary Shelley bunu vurguluyor, buna dikkat çekiyor
103 syf.
Merakla okuduğum ama hüsranla sonuçlanan bir kitap oldu maalesef. Bundaki en temel sebep kitabın dili ve kurgusuydu. Gerekli heyecanı yaşayamadım karakterlere ısınamadım ve gerilemedim. Okumasaymışım da olurmuş açıkçası ama Giovanni Scagnomilla'ya bu eserle başlamak bir hayal kırıklığı oldu.
468 syf.
Kitap adından da anlaşılacağı üzere Türk sinemasının fantastik türündeki filmlerini incelemek amacıyla yazılmış.Ama fantastik tür mü yazmış fantastik olmaya mı çalışmış o kısmı anlayamadım.Tam bir çorba olmuş kitap.İçinde ne ararsan var.Röportaj,film özeti,kişisel yorum,alakasız filmler,tekrar tekrar aynı filmleri inceleyip boş bir sayfa doldurma çabası bile mevcut.Ansiklopedi tarzında yazılmak istenmiş ancak objektif olamamış gibi bir hava seziyorsunuz.Ardından kişisel yorumlarını dahil ederek filmleri özetlemeye çalışmış galiba diyorsunuz.Okurken bitsin diye bayağı bir çaba sarf ettim.Aşırı bilgilendim çok şey öğrendim diyebileceğim bir kitap olmadı ve vaktimi çaldığı için de bayağı bir üzgünüm.
255 syf.
·2 günde·3/10
Kitabın kapağını görünce aha dedim tam bana göre ki aldanmamak gerekirmiş
Okumaya başladım tam bir hayal kırıklığı
Seninle böyle mi tanışacaktık Giovanni :(
Bu sayfalara kadar olan hikayeler kötüydü ,hiç bir heyecan ve etki yaratmadı ama yine de okumaya devam edeceğim belki arada bir iki güzel bölüm yakalarım :)
516 syf.
·22 günde·Puan vermedi
Öncelikle eser her yerde bulunup satın alabileceğimiz bir kitap değil;basımı durdurulmuş ve sahaflar yüksek fiyatlarda satıyor. Kitapla ilgili en çok beğendiğim şey hiç bilmediğimiz duymadığımız eserlerin gün yüzüne çıkarılması. Tabii doğduğum dönemden 50 yıl önce çekilmiş bir filme hakim olmak benim açımdan kültürümü zenginleştirdi diyebilirim. Yazar setlerde çalışan yeşilçam furyasının içinde olan oyunculuk yapmış bir dönem sanatçısı. Kesinlikle incelenmeli. Arşiv niteliği taşıyan fotoğrafları,Sanatçıların biyografileri, Yönetmenleri yakından tanımak o dönem şartlarını yorumlamanızı sağlayacak. Dil kurgusal değil kesinlikle her şey açık anlatım. Emeği geçen herkesi kutlamak gerek.
172 syf.
·Beğendi·7/10
Fena değil diyebileceğim hard-boiled türde bir polisiye roman.
Lui Beretti'nin hayat hikayesini doğumundan itibaren anlatan bu romanda Amerika'da zamanında uygulanmaya çalışılan içki kaçakçılığı da büyük oranda yer tutuyor.
Aynı zamanda Hakan Günday'ın Malafa'sı gibi kendine özgü bazı kelimeleri de var.
Polisiye severlerin sıkılmadan okuyabileceği bir roman.
292 syf.
·1 günde·2/10
Kitabın malesef isimiyle alakası sadece 4 sayfa sürüyor geri kalan kısmı eski simyacılar ve İstanbul'a geldiği varsayılan çeşitli büyücüler. Kitap özellikle varsayımlarla ilerliyor. Bazı kısımlarında yazar aynı metni dönüp dolaştırıp tekrar yazmış oluyor. Sonuna doğru bir çorbanın hazırlanmış olduğunu farkediyorsunuz. Bilimsellikten uzak bir fantastik kitap. Okumak isteyenlere duyurulur.
516 syf.
·8/10
Akademik olarak sinema ile ilgililenlerin mutlaka elinin altında bulunması gereken eşsiz bir eser.Ayrıca dili çok sade ve akıcı.

Yazarın biyografisi

Adı:
Giovanni Scognamillo (Jean Gennaro)
Unvan:
İtalyan Asıllı Levanten Yazar, Sinema Tarihçisi, Araştırmacı, Eleştirmen, Çevirmen, Eğitmen
Doğum:
İstanbul, 25 Nisan 1929
Ölüm:
İstanbul, 8 Ekim 2016
Giovanni Scognamillo, (d. 25 Nisan 1929, İstanbul) İtalyan asıllı levanten yazar, sinema tarihçisi, araştırmacı, eleştirmen, çevirmen, eğitmen. Scognamillo ayrıca bazı Türk filmlerinde oyuncu olarak rol almış, bankacılık, reklamcılık, dekoratörlük, kitabevi yöneticiliği gibi pek çok farklı alanda da çalışmıştır.

Biyografisi
İstanbullu Rum bir anne ile yine İstanbul doğumlu İtalyan babanın tek çocuğu olarak 25 Nisan 1929'da İstanbul'da doğdu. Elhamra Sineması'nın müdürü olan babası Leone Scognamillo sayesinde sinemayla tanıştı. İtalyan Lisesi'ni bitirdikten sonra 1948 yılında yabancı basın kuruluşlarında sinema yazıları yazarak profesyonelliğe adım attı. 1948-61 yıllarında başta İtalyan, Fransız, ABD, Norveç basını olmak üzere yabancı dergi ve gazetelerde birçok yazısı çıktı. Daha sonra 1961'de Akşam Gazetesi'nde sinema eleştirileri yazmaya başladı. Akşam'la başladığı Türk basınındaki sinema yazarlığını Yön, Sinema 65, Ulusal Sinema, Yedinci Sanat, Yeni Sinema, Ses, Hayat, Bravo, Video-Sinema, Beyaz Perde, TV'de Yedi Gün gibi gazete ve dergilerde sürdürdü.

Bir süre Erler Film ve Ulusal Televizyon’da danışmanlık ve çevirmenlik görevlerini de üstlenen Scognamillo ilk iki kitabını 1965'te Agah Özgüç'le birlikte yazdı. Bu kitapların adları "1965 Sinema Yıllığı" ve "Türk Sinemasında Kadın ve Seks" ti. 1973'te yazdığı "Türk Sinemasında 6 Yönetmen" kitabıyla birlikte bugüne kadar 40'ın üzerinde kitap yazmış onlarca kitabı da Türkçe'ye çevirmiştir.

60 yıldır sinema, fantastik edebiyatı, bilimkurgu, korku edebiyatı ve okkültizm üzerine kitaplar ve yazılar yazan Giovanni Scognamillo 1997-1999 yılları arasında sadece dört sayısı çıkan Nostromo bilimkurgu dergisinin de editörlüğünü yapmıştır.
2006 yılında "Beyoğlu'nda Bir Levanten: Giovanni Scognamillo" adında belgeseli de yapılan Scognamillo, halen Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde "Türk Sineması" dersleri vermektedir.

Ödülleri
-1996 8. Uluslararası Ankara Film Festivali Yaşam Boyu Katkı Ödülü
-2000 19. İstanbul Film Festivali Sinema Onur Ödülü

Yazar istatistikleri

  • 14 okur beğendi.
  • 146 okur okudu.
  • 7 okur okuyor.
  • 161 okur okuyacak.
  • 2 okur yarım bıraktı.