Sorular vardır , cevaplarına göre çeşitlere ayrılır. Cevabı evet olanlar , cevabı hayır olanlar ya da cevabı eksik olanlar , cevabı anlamsız olanlar vs.. Ama bana göre içerisinde en eğlenceli olan , beni en çok heyecanlandıran en çok meraklandıran cevabı “ Hiçbir Fikrim Yok” veya “ Hiçbir Fikrimiz Yok” şeklinde olan sorulardır. Cevabın coolluğuna bakar mısınız Peki bu sorular hangileridir?
Evren neden vardır ve neden şu anda olduğu gibidir?
Evren neden bu şekildedir ve başka bir şekilde değildir ?
Temel kanunlar neden vardır ? Ve evren neden bu kanunlara uymaktadır ?
Zaman nedir ( En sevdiğim )
Işıktan hızlı hareket edebilir miyiz?
Büyük patlama esnasında ne oldu ?
Evrende yalnız mıyız ?
Her şey aslında bir yanılsama mı ?
Neden hiçbir şey yok değil de bir şeyler vardır ?
Bu sorular öylesine derin öylesine karmaşık sorulardır ki çoğu insan bu sorulara Nihai Gizem adını verebilir . Peki söz konusu soruların cevaplarına hiçbir zaman ulaşamayacak mıyız ?
Elbette Hayır !!
Peki malum soruyu unutmadan ;
Bu kitap bu sorulara cevap veriyor mu ?
Bu kitabı evrendeki en büyük soruların cevaplarına ulaşabilmek için satın ya da ödünç almış , hatta yürütmüş bile olabilirsiniz . Gelgelelim bunun , amacınız için doğru kitap olmadığını üzülerek söylememiz gerekir. Çünkü bu kitap , cevaplardan çok sorularla ilgileniyor …
( sayfa 381)
İyi hoşta , madem soruların cevapları yok , neden okuyayım bu kitabı derseniz
Öte yandan bu kitapta verilmek istenen ana fikri de algılayabildiğinizi ümit ediyoruz . Bir başka deyişle , bilinmeyen bunca şeye heyecan duymak gerektiğini . Evrenin temel olguları karşısındaki cahilliğimiz , aslında bizi bekleyen inanılmaz bir sürü keşfin habercisidir. Belki de bu yolda ilerlerken inanılmaz kavrayışlara ulaşır, akıllara durgunluk verecek teknolojiler