0.0/10
0 Kişi
1
Okunma
1
Beğeni
239
Görüntülenme

Kazım Albayrak Gönderileri

Kazım Albayrak kitaplarını, Kazım Albayrak sözleri ve alıntılarını, Kazım Albayrak yazarlarını, Kazım Albayrak yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sebep-netice ayrımı
Sebeple netice ilişkisini ihmal ettiğimiz ve bazen de neticeyi sebep yerine ikame ettiğimiz için birçok hususu kaçırıyoruz. Kemiyet-keyfiyet farkını da ıskalayıp genelde kemmiyete bakıyoruz.
Sayfa 227 - Kökler YayınlarıKitabı okudu
İBDA ve İBDA-C Arasındaki Fark
Yeri gelmiş iken, İBDA ve İBDA-C farkına da kısaca değinmek istiyorum. İBDA, Salih Mirzabeyoğlu'nun bizzat aksiyonu, demeçleri ve eserleridir. İBDA-C (cephesi/cepheleri) ise Mirzabeyoğlu'nun dışında İbda'ya bağlı cephelerin legal veya illegal bağımsız hareketleridir. Birbirinden bağımsız yapıda olan bu cephelerin kanuni veya kanundışı faaliyet göstermeleri tamamen kendi kararları olup bu husus "kendinden zuhur diyalektiği" ile ifadesini bulur. İBDA- C denince tüm cephelerin zümre olarak kastedilmesi söz konusudur ve aralarında fikir birliği haricinde hiyerarşik bir yapı yoktur. İbda Hareketi ifadesi ise Mirzabeyoğlu ile birlikte bu fikre bağlı olanların tüm faaliyetleri olup geneli ifade eder. Bu harekete mensup olan siyasetçi, hukukçu, sanatçı, iktisatçı, sivil toplumcu, eylemci vs. olabileceğini, esasen gönül ve fikir bağı ile her sahada örgütlenmeyi ve en başta ruhî kenetlenmeyi amaçladığını belirtelim. Hiçbir sahayı ihmal etmeyerek "her türlü araçla mücadele" ilkesini benimseyen İbda gençliğinin hedefi, İbda Mimarı Mirzabeyoğlu'nun işaret ettiği üzere, "toplumun genel fikir çerçevesine Büyük Doğu'yu oturtmak" mücadelesidir. Necip Fazıl'ın planladığı "Büyük İslâm Inkılabı" da buradadır.
Sayfa 15 - Kökler YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Sağ-Sol'a Alternatif : AKINCI GENÇLİK
12 Eylül öncesi için söylenen, "sağ-sol kavgası içinde gençlik harcandı" ifadeleri Akıncı gençlik için doğru değildir. Bilakis bu siyasî hareketlilik içinde Salih Mirzabeyoğlu sayesinde kimsenin yedeğine girmeyen bir Akıncı hareket doğmuştur. Demek ki İslâmcı hareketin temelleri 1975'te GÖLGE ve peşinden çıkan Akıncı Güç dergileri ile atılmıştır. İslamcı hareketin lideri Salih Mirzabeyoğlu ve onun da lideri Necip Fazıl Kısakürek'tir. Bu iki isim tavizsiz İslâmi çizginin sembol isimleridir. Sağ-sol genellemesi ile ve anarşi ortamı bahanesiyle kimse bu hareketi flulaştırmasın. Mesela 15 Temmuz gecesi şehitliğe koşanların hemen hepsi akıncı ruhuna sahip mücahidlerdi. Yani onlar tatlı su akıncısı veya demokrat değildi.
Sayfa 12 - Kökler YayınlarıKitabı okudu
İslâmcı Mücadeleye Salih Mirzabeyoğlu Etkisi
Salih Mirzabeyoğlu çığır açıcı, kurucu ve karizmatik biridir. Açtığı yol ile sağ-sol çatışması arasında sıkışan İslamcı gençliğin kendi öz isim ve hüviyetiyle zuhurunu sağlamış, kendine güvenen ve kendi ayakları üstünde duran bir hareket oluşturmuştur. İslâmcı harekete vücut vererek, önce güçler dengesi içinde varlığını sağlamış, sonra ortaya koyduğu metot ve aksiyon ile denk güç olmasına vesile olmuştur. Çığır açıldıktan sonra akıncı eylemleri yurt sathına yayılmış, işçisinden memuruna, öğrencisinden esnafına kadar iktidar bilincine ermiştir. Öyle ki güç hâline gelen İslâmcı hareket (Akıncı Güç'ün ismindeki mâna hatırlanmalı), gittikçe semerelenerek (bereketlenerek) daha sonra İbda ve İbda cepheleri faaliyetleri ile faik pozisyona yükselmiştir.
Sayfa 12 - Kökler YayınlarıKitabı okudu
Kemalist Ülkücülük!
Ülkücü hareketin rejimin koynunda büyüdüğüne bir misal vereyim. Akıncı beyi rahmetli Kaya Balaban anlatıyor. Üsküdar'da MSP'nin afişleri asılmış ve Üsküdar meydanına gelinmiş. Meydanda polis arabası var. Ekip arabasından silah alan bir ülkücü afiş asanların üzerine ateş açıyor ve sonra silâhı getirip polis aracına teslim ediyor. Afiş asanlar dağılıyor. Sonra orada hazır bekleyen Ülkücü grup afişleri yırtıyor. Olayı haber alan Salih Mirzabeyoğlu yukarıdan aracıyla geliyor. Afişleri yırtanlardan birine silâhını doğrultuyor, tam vuracakken göz göze geliyorlar ve onun gençliğine acıyarak vazgeçiyor. Onlar da oradan uzaklaşıyor. Şu noktaya da temas edelim. Ülkücüler içinde namazında-niyazında Müslümanlar olabilir. Ancak biz bir hareketi gaye ve hedefine ve duruşuna göre değerlendirmek zorundayız. Ülkücülerin bulunduğu konum İslâmcı gençliğin zuhuruna değil, mevcut rejimin savunmasına yönelik idi. Nitekim Akıncı gençliğe, "yeşil komünist" diyecek kadar ideolojik körlük içinde idiler. Burada şunu hatırlatmak zorundayız ki Kemalist rejim uğruna Komünistlerle savaşmak değil, İslâm uğruna her türlü emperyalizme karşı savaşmak mühimdir ve bunun pazarlıksız İslâm olarak çizgisini de Necip Fazıl ve Salih Mirzabeyoğlu (BD-İBDA) temsil etmektedir.
Sayfa 13 - Kökler YayınlarıKitabı okudu
Ülkücü ve Komünistlerin Durumu...
Ülkücü ve komünistlerin durumuna gelince. Moskova'nın güdümünde kızıl emperyalizmin tetikçiliğini yapan sol, militan çizgisiyle göz doldursa da fikrî seviyesizliğinden dolayı kısırlığa düştü, "gericiliğin ezilmesi" ucuzculuğuna sığındı. Komünizme tepki olarak ortaya çıkan Ülkücüler ise kızıl emperyalizmine karşı kara emperyalizmin, yani Kemalist rejimin koruyuculuğunu yaptılar ve Akıncı gençliğin zuhuruna da mani olmaya çalıştılar. Onların "vatan-millet" söyleminden başka bir ideolojileri yoktu ve Komünizm bitince onlar da bitti. 12 Eylül öncesi Komünist-Ülkücü çatışması bir dönem kavga olup bu iki örgüt de daha sonra bitmiş olabilir. Ancak Akıncı hareket(Ak-Genç) daha sonra gelen İslamcı hareketin nüvesidir ve onlar için sağ-sol genellemesi yapılamaz.
Sayfa 13 - Kökler YayınlarıKitabı okudu
Reklam
42 öğeden 31 ile 40 arasındakiler gösteriliyor.