İçinde bulunduğu gerçek; somut dünyanın sınırlarından süzülüp başka bir yere girmeye her an hazır. Bedeni bir odada oturuyor olsa da, o yalnızca kendisinin bildiği bambaşka bir yerde, başka biri.
Babaannesiyle dedesinin evindeki koku hep aynı.
Çocuk bazen bunun nedenini anlayamıyor. Sonuçta iki evin arasında yalnızca dal örgü incecik bir duvar var ama içlerindeki hava, koku, sıcaklık çok farklı.
Gözlerini resme dikip uzun uzun baktı. Görüldüğüne ve belki de anlaşıldığına dair tuhaf, hiç alışık olmadığı bir his vardı içinde. Kısa süreliğine bir kerecik gördüğü bir adamın belki de onu anlamış, ruhunun derinliklerini görmüş olması ne garipti.
☆ EVLİLİK PORTRESİ || MAGGİE O’FARRELL ☆
1550’ler Floransa’sı... Grandük Cosimo de’ Medici’nin üçüncü kızı Lucrezia, çizim konusunda eşsiz yeteneğe sahip, hayal gücü sınır tanımayan bir çocuk; gösterişli palazzo’daki gösterişsiz, unutulmuş konumundan fazlasıyla hoşnut. Ablasının beklenmedik ölümüyle Lucrezia ilk kez kendini ilginin merkezinde buluyor. Ablası yerine, Ferrara Dükü Alfonso’yla evlenmek zorunda.
Lucrezia, henüz on beşinde ve kafası karmakarışık bir şekilde, pek de hoş karşılanmadığı muammalarla dolu bir sarayda buluyor kendini. Muammaların en büyüğü ise kocası. Hangisi gerçek? Düğün zamanı muziplikleriyle ve neşesiyle onu kendine çeken adam mı, yoksa kendi kız kardeşlerinin bile karşısında titremesine neden olan despot yönetici mi? Bir tek şey ayan beyan ortada: Lucrezia’nın sarayda var olabilmesi, ailenin iktidarını devam ettirecek bir vâris doğurmasına bağlı.
Gerçek hikayeye dayalı tarihi bir kurgu sonunu bilmenize rağmen kendini okutan bir akıcı bir dili var sevenleri buyursunlar. Açıkçası beklentim biraz daha fazlaydı kitaba dair.Sırada yazarın kaleminden Hamnet kitabı var okuyacağım. Keyifli okumalar efendim.
Evlilik PortresiMaggie O'Farrell · Domingo Yayınevi · 2023300 okunma
İşine dalıp gitmiş; yaptığı işe dönüşmüş, dünyada ona bundan daha fazla doyum verecek başka bir şey yok; ondaki ihtiyacı, içindeki boşluğu sezip gideren bir şey bu.