Nicholas V. Riasanovsky sözleri ve alıntılarını, Nicholas V. Riasanovsky kitap alıntılarını, Nicholas V. Riasanovsky en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Herzen bile ıı Aleksandr’a demişti ki: ‘Sen fetih yaptın, Galileli!’
(serfliğin (köle) aşağıdan çözülmesini beklemektense tepeden inme bir şekilde kaldırılmasını tercih ettiğini bildirmiş ve 1861 yılında serflerin serbest bırakılma manifestosunu imzalamıştı. )
‘Kötü bir hükümet için en tehlikeli an, yanlışlarını düzeltmeye çalıştığı andır. Bir kral baskıcı yönetimden sonra kullarının durumunu iyileştirmeye çalıştığı zaman, tahtını sadece İNCE devlet adamlığıyla kurtarabilir.’
Alexis De Tocqueville
"Tam aksine, Dostoyevski yazarların en uluslararası veya en insani olanıdır çünkü insan doğasıyla yakından ilgilenmiş ve bu konudaki merakını her fırsatta göstermiştir. Bu tuhaf Rus yazar, derinlik psikolojisi ortaya çıkmadan derinlik psikolojisi konusunda usta olmuştur."
"...16 Temmuz tarihinde II. Nikolas, imparatoriçe, oğulları, dört kızı ve aile doktorları ile üç hizmetçileri, belki de Lenin'in gizli emriyle, hapsedildikleri Ekaterinburg'da Çekler ve Beyazlar kente yaklaştığında yerel Bolşevikler tarafından öldürüldü."
Böylece Vladimir ve etrafındakiler Hıristiyan olmayan medeniyetlerin Avrupa’daki bir uzantısı olmaktansa Hıristiyanlığın doğu kanadı olmayı tercih etmişler, böyle yaparak oldukça gelişmiş Bizans kültürünün topraklarına girmesi için kapılarını sonuna kadar açmışlardır. Kievan edebiyatı, sanatı, hukuku, davranışları ve gelenekleri, Bizans’tan köklü şekilde etkilenmiştir.
Bu arada Rusça Alman demek olan nemets kelimesi yine Rusça aptal demek olan nemoi kelimesinden türetilmişti ve “Slav ve Latin hariç bütün Avrupalılar” demek oluyordu.
It was also during the reigns of Ivan III and Vasilii III that additional myths of descent were developed and propagated, including that Christianity was brought to Russia by St. Andrew the Apostle, that Muscovite princes could trace their ancestry back to the Roman emperors, and that the regalia worn by the ruler had been given to the Rus princes by the Byzantine emperor himself. The doctrine of Moscow as the Third Rome served similar purposes.