Pierre Klossowski

Pierre KlossowskiNietzsche ve Kısırdöngü yazarı
Yazar
7.9/10
10 Kişi
38
Okunma
8
Beğeni
1.439
Görüntülenme

Hakkında

Pierre Klossowski (9 Ağustos 1905, Paris - 12 Ağustos 2001, Paris) bir Fransız yazar, çevirmen ve sanatçıydı. Sanatçı Erich Klossowski ve Baladine Klossowska'nın en büyük oğluydu ve küçük kardeşi ressam Balthus'du .Paris'te doğan Pierre Klossowski, daha çok Balthus olarak bilinen Balthazar Klossowski sanatçısının ağabeyi idi. Velileri sanat tarihçisi Erich Klossowski ve ressam Baladine Klossowska'ydı . Alman eğitimli babası, eski Polonyalı asil soyluluğa (drobna szlachta ) ait ve Rola'yı taşıyan bir aileden geldi. Annesi Baladine Klossowska, Prusya'nın Breslau kentinde Elisabeth Dorothea Spiro olarak doğdu (Polonya, Wrocław, Polonya). 1964'te Marquis de Sade'nin 120 Gün Sodom ve Diğer Yazıların yeni bir yayınından sorumlu oldu. 18 yaşındayken Pierre André Gide'nin sekreteriydi ve Les faux-monnayeur tasarıları üzerinde çalıştı. Pierre Klossowski Marquis de Sade ve Friedrich Nietzsche'de edebi ve felsefi figürler üzerine bir dizi makale ve beş roman üzerinde tam uzunlukta ciltler yazmıştır. Roberte Ce Soir ( Akşam Roberte ), cinselliğin grafik gösterimi nedeniyle tartışmalara neden oldu. [1] Birkaç önemli metni ( Virgil , Ludwig Wittgenstein , Martin Heidegger , Friedrich Hölderlin , Franz Kafka , Nietzsche ve Walter Benjamin'den ) Fransızca'ya çevirdi, filmlerde çalıştı ve romanlarından pek çok sahneyi gösteren bir sanatçıydı. . Klossowski, 1930'lu yılların sonlarında George Bataille'nin incelemesinin, Acéphale'in birçok konusuna katıldı. 1969'da yayınlanan Nietzsche ve Vicious Circle adlı kitabı, Michel Foucault , Gilles Deleuze ve Jean-François Lyotard gibi Fransız filozoflarını büyük ölçüde etkilemişti. Klossowski ayrıca Robert Bresson'un Au hasard Balthazar'da , Anne Wiazemsky tarafından oynanan bir karakter olan Marie'yi arzulayan avaricious değirmenci olarak göründü .
Unvan:
Yazar
Doğum:
Paris, Fransa, 9 Ağustos 1905
Ölüm:
Paris, Fransa, 12 Ağustos 2001

Okurlar

8 okur beğendi.
38 okur okudu.
80 okur okuyacak.
4 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Dilin ve davranışın belirsizliği, 'sosyal insanın sıradan ruh haliyle', 'doğa filozofunun ateist bilinci' arasındaki 'geçişli bir ruh halini' temsil eder. *Yorumlanmış Alıntılar
Onlar! kitlelerin nezdinde tamamıyla makul, aklı başında kişilerdi. Ve onlar biliyorlardı ki, bir adamın kitlelerin gözünde sağlıklı olduğuna dair en iyi gösterge, o adamın kitleleri kurban etmede gösterdiği kararlılıkta bulunabilirdi.
Reklam
Varolan 'toplumsal kurum ve normlar' bizatihi 'sapkınlığın' karşısında değildir. Aksine bu kurum ve normlar 'sapkınlığın' zaferini güvence altına alırlar.
Senin Tanrın, ihtiraslarına hizmet etsin diye ürettiğin bir makina ve sen bu makinayı tutkularının keyfine göre hareket ettirmişsin, (Anlarım) ama benimkileri rahatsız ettiği noktada kabul et ki; Ben o mikanayı Deviririm!
'Sosyal değerler' kisvesi altında kamufle olmuş karanlık güçler... El ele tutuşup, cehennem dansınıza boşlukta devam edebilirsiniz. *Yorumlanmış Alıntılar
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
144 syf.
·
Puan vermedi
Sıcak bir gün, otobüs alabildiğince dolu, insanlar, bakışmalar ve fırdolayı düşünceler. Düşünenlerden biri de benim yanımdakiyle bir diğerini anlamanın imkansızlığını, fikirlerin zırh gibi gizlendiği göğüs kafesi ve arzın merkezi varsaydığımız zihnin arasındaki ince çizgiye dalıyorum. Etrafımızdaki şu onlarla insan kirpi gibi duygu, düşünce ve
Baphomet
BaphometPierre Klossowski · Mor Yayınları · 199910 okunma
393 syf.
10/10 puan verdi
Nietzsche ve fikir dünyası üzerine yazılmış belki de en önemli eser bu diyebilirim. Nietzsche İsviçre'nin Silsmaria köyünde doğa yürüyüşünde bulunurken denk geldiği bir kaya parçası ile büyük bir uyanış gerçekleştirir. çünkü gördüğü o kaya antik Sisifos efsanesinde bahsedilen kayanın ta kendisidir. ve Nietzsche şen bilim kitabında şunu
Nietzsche ve Kısırdöngü
Nietzsche ve KısırdöngüPierre Klossowski · Kabalcı Yayıncılık · 199916 okunma
176 syf.
8/10 puan verdi
Marquis de Sade'a dair okuduğum en derin, en donanımlı ve en sert teşhis, analiz ve eleştiri kitabı diyebilirim. Oldukça şaşırttı ve etkiledi desem yeri olur. İki ayrı metninden oluşuyor bu eser. arada ciddi bir zaman farkı bulunması yazarın düşünce şeklinin oluşumunu aktardığı gibi Sade'cı düşünce sistemine yoğun bir saldırı düzenlemiştir. İlk eserinde tanrıyı reddeden Sade'ın teşhisini yapıyor. İddiası ise tanrıyı reddetmek zorunda kaldığı yönünde. Bunu detaylandırarak anlatırken Sade'ın aslında bu zorunda kalışı ile tanrıya bağlandığını öne sürüyor. Çok ilginç bir tespit bu. Sade'ın sözleriyle teşhisi kanıtlamaya çalışmış ve başarısız olmuş sayılmaz. Bunun yanında yazar Klossowski, ikinci metinde Sade'ın bu büyük ''sapkınlığının'' analizini yapıyor. Sapkınlık olarak tanımladığı Sade fantezilerinin ateizmle ilişkilendirme çabası oldukça zorlama olmuş bana göre. İlk metin ne kadar isabetliyse ikinci metin bir o kadar zorlama diyebilirim. Bu metinde bir çok farklı bakış açısını sunuyor önümüze. İlkindeki kesinlik burada olmayınca kendisi de şüpheye düşmüş gibi duruyor. Sade'ın ironisini kavramak çok ama çok önemli bence. Anlattığı şey cinsellik ya da sapkın fantezi duyguları değil aslında. Oradaki toplumcu ve sınıfsal çatışma dili kaçırılınca sapkınlık ve fantezi felsefi bir zemine oturtulmaya çalışılıyor. Klossowski, zorlama da olsa gayet güzel bir metin çıkarmış diyebilirim kitabı genel olarak ele aldığımız zaman. Sade'ı alçak filozof olarak tanımlamasına ise sadece güldüm.
Komşum Sade
Komşum SadePierre Klossowski · Ayrıntı · 201412 okunma