Sabit Kalfagil

9.3/10
32 Kişi
100
Okunma
9
Beğeni
2.034
Görüntülenme

Hakkında

Sabit Kalfagil (1934, Elazığ), fotoğrafçı. Konya Lisesi'ni bitirdi fakat bu dönemlerde fotoğrafçılık hakkında bir planı yoktu. Daha sonra İTÜ Mimarlık Fakültesini bitirdi. Bir süre İstanbul Belediyesi' nde çalıştı. Başkan danışmanlığı başkan yardımcılığı ve imar müdürlüğünde çalıştı. Fotoğraf çekmeye 26 yaşında hobi olarak başladı. Anadolu'da yaptığı çalışmalarda Anadolu insanını, Anadolu kültürünü tanıdı ve Anadolu'da birçok yer gezdi. Gezdiği yerlerde fotoğraflar çekti ve bu fotoğraflar birçok ulusal, karma, kişisel sergilerde yayınlandı ve ödüllendirildi. Sabit Kalfagil ilk kişisel sergisini 1972 ve 1988 yıllarında açtı. Birçok konferans, yarışma ve sempozyumlarda juri üyesi olarak görev yaptı. İlk kitabı 1981 yılında yayınlanan Fotoğraf Sanatında Kompozisyon adlı kitaptır. İlk albümünü ise 1988 yılında Fatih Anıtları olarak yayımladı. 26 yaşında başlayan fotoğrafçılık onun için ikincil bir meslek olmuştur ve bu yeteneğini eğitim alanında sürdürmektedir. ilk olarak 1978 yılında Güzel Sanatlar Akademisi Fotograf Enstitüsü'nün kurucuları arasında yer aldı. 1989'a kadar part-time öğretim görevlisi olarak çalıştı. 1989'da doçent oldu ve Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümünde Belgesel Fotoğraf Sanat Dalı Başkanı oldu. 1993 yılında Kamil Fırat ile birlikte "Işığın peşinde Anadolu" adlı 9 bölümlük bir belgesel hazırladı. 1998′de Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümüne profesör olarak atandı. Halen bu bölümde Anasanat Dalı Başkanıdır. P.T.F.D (Profesyonel Tanıtım Fotografcıları Derneği) ve İFSAK’ın onur üyesidir.[1]
Unvan:
Fotoğrafçı
Doğum:
Elazığ, Türkiye, 1934

Okurlar

9 okur beğendi.
100 okur okudu.
3 okur okuyor.
61 okur okuyacak.
3 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Çoğu kez sanıldığının aksine, güzel ve doğru aynı kökten gelir. Kuşkusuz, doğru aynı zamanda güzeldir.Başka bir deyişle, güzellik; yapısaldır, ekleme bir şey değildir.
Reklam
Özellikle gereğinden çok TV kanalı olan bizim gibi ülkelerde çok titiz ve eğitimli ellerde olması gereken kameralar da her şey gibi "aşağı kültür" e teslim olmuş durumdadır.
İşin kötüsü, bu hedefsiz değişim çarkını işletenlere "tasarımcı", hatta daha ileri gidilerek "kreatör" (createur) denilmesidir. Sanırsınız evrenin yaratıcısı "pantakrator" her biri. Doğrultusu olmayan tasarım için yeterli bilgi ve alt yapısı olmayanlar, tasarım yaratma hakkını elde etmiş sayılmazlar. Tasarım, bilgi, dürüstlük ve kararlılık ister. Bir tür ermişlik mertebesidir. Bu evrimi tamamlanmamış olan kişilere çok küçük müdahalelerden öteye gitmeden evrimlerini sürdürmek düşer. Doğayı büsbütün değiştirmek ya da tasarımları ile her şeyi yeniden kurgulamak sadece bir ütopya olabilir. Çünkü insanın pratikte bu olgunluğa erişmesi (burada olgunluk, noksansız bilgi ve yapabilme yeteneği demektir), bu tasarımcının tanrısallaşması anlamına gelir. İleride şayet böyle bir evrim noktası varsa bile, hiç kuşkusuz insanoğlu oraya varamadan bu gezegeni mahvetmeyi başaracaktır.
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
216 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
19 saatte okudu
Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon
Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon
Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon
Bol ve berrak örnek fotoğraflarla bezeli, başyapıtlardan biri olarak Türk fotoğraf kütüphanesinde yerini almış bir kitap. Bana göre amatörler, profesyoneller ve fotoğraf meraklıları için “Kompozisyonun Alfabesi” olma özelliğini taşıyor.
Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon
Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında KompozisyonSabit Kalfagil · İlke Kitap · 201462 okunma
216 syf.
9/10 puan verdi
Fotoğrafçılıkla ilgili güzel bir kitap. Fotoğrafçılığın diyafram ayarı, pozlama gibi çekim tekniklerinden daha çok fotoğrafı fotoğraf yapan kompozisyonu anlatıp, Sabit Kalfagil'in kendi çektiği fotoğraflar üzerinden bilgi veriyor. Kitabın basım kalitesi de oldukça iyi.
Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon
Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında KompozisyonSabit Kalfagil · İlke Kitap · 201462 okunma
216 syf.
10/10 puan verdi
Sabit Kalfagil Mimar Sinan ve son dönemlerde Marmara üniversitelerinde fotoğraf üzerine eğitim vermiş değerli fotoğraf sanatçısı ve profesörlerimizdendir. Değerli fotoğrafçı olan Gültekin Çizgen'in yardımıyla kültür bakanlığının desteğiyle hazırlanan kitapta Sabit Kalfagil Türkiye'nin 100 fotoğrafçısı arasında görülmektedir. Fotoğrafa başlayacak herkesin okuması gereken bir kitap. Sabit hoca akademik düzeyde fakat net ve anlaşılır bilgiler vermiştir. Bir kaç sene evvel kaybettiğimiz değerli insanı rahmetle anıyorum. Üniversite de eğirim verdiği yıllarda fotoğraf gösterip fikrini alırdık. Bunun için çok uğraştık dediğimizde "Yaptıklarınız gördükleriniz size kalsın bana sonucu lazım" derdi. Fotoğrafı elde etmek için ne kadar uğraştığımızın önemli olmadığını çıkan sonucun başarısı ile ilgilendiğini esprili dil kullanarak sık sık vurgulardı Fotoğraf ile ilgili her kitabını okuyun!
Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon
Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında KompozisyonSabit Kalfagil · İlke Kitap · 201462 okunma