0.0/10
0 Kişi
1
Okunma
0
Beğeni
131
Görüntülenme

Yazko Gönderileri

Yazko kitaplarını, Yazko sözleri ve alıntılarını, Yazko yazarlarını, Yazko yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Psikanaliz, özneye gene öznenin kendisinin yardım etmesini sağlarken, hastayı ancak <sen busun> gerçeğinin esrimeli sınırına, ölümluluk yazgısının anahtarına kadar götürebilir. Fakat onu gerçek yolculuğun başladığı yere, yani insanın kendisine başladığı ana ulaştırmak, tek başımıza biz pratisyenlerin elinde değil.
Nevroz ve psikoz acıları, bizim için ruhsal tutkuların bir okulu, hatta psikanaliz terazisinin denge ibresi gibidir.
Lacan ÜzerineKitabı okudu
Reklam
Lacan, sadece hastalar için değil, genellikle normal insanlar ve insanlık için de geçerli bir doğruyu dile getirdiğini düşünerek, simgenin ve imleyenin kişiyi tutsak ettiğini, ezdiğini söyler. Lacan'a göre simgesele boyun eğmek, insanlık için yararlı ama insan için sınırlayıcı ve kısıtlayıcı bir şey olmuştur. Kendisinde merkezsizleşmiş olan insan, kendi kendini beyhude aramanın bilimsiz bir diyalektiğinden başka şey değil. Ben, bu arayışın ortaya çıkardığı, oluşturduğu bir yapı; ama yapıdaki her taş da, insanın özünün taşıdığı hakikatin bir bölümünün kurban edilmesinden başka şey değil. İnsanı hayvandan ayıran simgesel düzen, onun hem yüceliği hem de düşkünlüğü. Buradaki yanılgıyı, insanın kendini aldatışını ve harcayışını ortaya koymak, bunun iç yüzünü göstermek hem psikanalizcinin hem de filozofun görevi.
Lacan ÜzerineKitabı okudu
İnsanın yabancılaşması, yabancı varlıkla özdeşleşmesi, her zaman bir vazgeçişle sonuçlanır diyor Lacan. Bu içimizdeki doğrudan, hakikatimizden vazgeçmedir; daha doğrusu onu kaybetmedir bu. İşte, Ben ile varlık arasındaki bu ilerleyip duran uyuşmazlık, aykırılık, bütün ruhsal tarih boyunca koyulaşacak ve katmerleşecektir. Öznenin tarihindeki her yüceltme, normlara her uyarlanma (toplumsallaşma), bir yıkımı da birlikte getirir. İnsanoğlu, toplumsal ve kültürel alanda kendini kabul ettirmeye çalışırken, kendi idam fermanını da imzalamaktadır.
Lacan ÜzerineKitabı okudu
Lacan, ayna evresinde, gerçek bir <yapısal dörtyol ağzı> görüyor. Çünkü bireyin, kendisini yabancılaştıran bir imgeye erotik bir bağlantıyla bağlanmasının ve başkasına yönelik bir geçişkenliğin yanısıra, başkasının istek nesnesine (beğenmesine) yönelen bir nesne tercihi ve ölüm bahasına da olsa, başkasında (ötekinde) kendi yerini kazanmak, yuvalanmak isteyen ve insan varlığını kuran saldırganlık bu evrede kendini gösteriyor.
Lacan ÜzerineKitabı okudu
Lacan'da ayna evresi.
Ayna evresi, <ben>in ilk eklemlenişidir; simgesel düzene girmeden önce, imgesel (imgelemsel) içinde <ben> oluşturan ilk aşamadır. Psikoz durumunda, çocuk bu evreye çakılıp kalmış; simgesele geçememiş, sen, ben, o düzeyine yükselememiştir. Ve bundan ötürü, ne kendini ne de ötekileri gerektiği gibi konumlayamaz. Nitekim psikozlularda ve buna yaklaşan normale durumlarda çevredekilerin iyice ayırt edilemediği, birbirine karıştırıldığı görülür. Çevredeki belli kişiler, kimi zaman aranılan, sevilen ve tercih edilen kimi zaman da kötülük yapan kişiler olur.
Lacan ÜzerineKitabı okudu
Reklam
38 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.