Dünya öyle bi yerdi ki acının da mutluğun da dahası ,daha fazlası hep vardı. Tarih talihle ve başkalarının kırık dökük hikayeleriyle sınarken insanı, bu gerçek de kendini sık sık hatırladıyordu. Hem de en umulmadık biçimlerde...
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
En olmayacak işi yaptığında bile başkaları kadar kızmadı Muesser Veysele onu hep anlar, yapıp söylediklerinin ardında başka anlamlar arardı. Bulurdu da çoğu zaman... Kimse sevmiyordu ki hayatını. Ne bedeni seçiyordu insan,ne de o bedenin içine dolacak ruhun meşrebini ne de nerede kimin yanında dünyaya geleceğini... Veysel'e kalsa Veysel olurmuydu sanki kardeşi? Kendi müesseser olmayı istemişmiydi şu zavallı Perihan mutlu muydu kendisinin içinde? hal böyleyken diyordu müesser kendi kendine Veysele Veysel olduğu için gönül koymak kimin haddine
Nasıl başlasam nedesem bilemedim. Buradaki bi kaç incelemeyi okuduktan sonra bu kitap icin inceleme yazmak, hele benim için zor. ama bir iki kelime edemeden de edemedim. İlk defa İhsan Oktay Anar okuyorum zekasına hayal gücüne hayran oldum. Aslında pek okuyabildim bi tarz değil ama okadar güzel okuturdu ki kendini( tabi sıktığı acaba nereye bağlıcak dediğim yerler de oldu bunları bile öyle güzel bağladıki) Masalsı,fantastik, gerçekle düşün karıştığı anlatım e bide tarih... bir felsefe bu kadar mi güzel kurgulanır. Yazarın ilk kitabı birçok dile çevrilmiş o kadar değerli yazarlarımız varki. Malesef ben yeni yeni tanışıyorum. Daha önce okusaydım anlayamazdım hala anlayamadığım yerler var.kesinlikle tekrar okumam gerekir. İhsan Oktay Anar tanışılması gereken yazarlardan.
Düşünüyorum o halde varım değil düşündüğüm için varsınız....o halde birileride beni Düşündüğün için varım
Bir incelemede Leyla Mecnunun dizinden bi söz vardı (bütün bölümlerini izlemedim dizinin)
Mecnun ağaçlarda var ama düşünemiyorlar....