Bir solukta okunabilecek harika bir kitaptı. Kızılderili inci avcısı Kino’nun ve çevresinin yaşam koşulları, umudu, mücadelesi okurken sayfaları hızla çevireceğiniz, yalın diliyle kendini okutan bir eser.
Fareler ve İnsanlar’dan sonra okuduğum ikinci eserdi John Steinbeck’ten. İşçi sınıfının dertlerini, yaşam mücadelesini yıllarca yaşamış biri olarak da gayet başarılı aktarıyor.
Böyle kitaplar okuyunca insanoğluna bir kez daha öfkeleniyorsunuz. Okumak gerek, daha iyi anlamak, açgözlülüğün hayatımızda nelere mâl olduğunu, azınlığı nasıl ezdiğimizi bir kez daha görmek adına...