Alıntının çağrıştırdığı dizeler..
"Yine eski düşüncelerime dalıp gitmeye başladım, bir pencereden diğerine giderek, sigara içerek ya da ellerimi giysimin kollarına sokup çıplak kalan bahçeye bakarak. Artan soğukla giderek pahalılaşan çiçeklerden aldım, görev gereği Annette'yle yürüyüşe çıktım, Wolfgang'la ardı arkası kesilmeden yutarcasına okuduğu ve belki de kimisi ona uygun olmayabilecek kitaplar hakkında sohbet ettim. Ev işleriyle de ilgilendim elbette, okulda tembel ve özensiz olduğu için Annette'ye sinirlendim, her zaman olduğu gibi Richard'la çocuklar ve eve ilişkin her şeyi konuştum. Hepsini rutin bir şekilde yaptım, gerçekte olan gözlerimi bahçeye dikmek, huzursuzca evde dolanmak ve Wolfgang'a baktığımda göğsümdeki sıcaklıktı." Marlen Haushofer benim payıma düşen, bir perde asılmasının benden aldığı gökyüzüdür, Furuğ Ferruhzad
1000Kitap
Güntekin Agâh ve Marco T.yle bakiştik

Nidosssss

@25kurussssss
·
Erkeğin hafif zillisi makbüldür
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Çanta ve ayakkabı görüşüm sebze ve meyve için de geçerli
Bugün pazardayken ikişer şekilde dört plastik kasayı ayaklık yapıp üzerine 3-4 m biraz kalın ama yetişkin biri için hafif bir plastik ile tezgah yapıp üstüne plastik hasırlar dizmiş bir yer vardı. Ben annemleri beklerken etrafa bakıyordum ve çocuğun bir şeyler yaptığını görünce orada durdum. Geriye doğru devrilmişti bir köşeden tutup ondan daha da küçük olan çocuğa sesleniyordu ama gelmedi hemen. Ve ben birkaç adım attım ona tutmak için o sırada içeride yatan adamla göz göze geldim. Çocuğun halini görüp gelmiyordu. Buna gıcık oldum. Bir an tereddüt etsem de diğer velet gelince yumuşak tonda "Sen de karşıya geç istersen. Burayı ben hallederim." deyip gülümsemiştim. Ve geri çekmiştik. Onlar hafif tarafta ben baya hasırla dolu taraftaydım. Yardıma gelmiş diye "Gerek yok sen bekle." demedim büyüğün yanına yolladım. Bir yandan da kalabalıkta olmanın farkındalığıyla çekimserim. O yüzden biraz durmuştum ama buraya kadardı. Ben hasırlar düşmeden çekeriz sandım ama biraz gecikme ile düşmüşlerdi. En azından tezgah olan o plastiği doğru düzgün yerleştireceğiz derken çocukla alttaki birbirine bağlı olmayanlar düştü. O an sesli güldüm. Ve "Tek başına yaparken zordu şimdi üç kişiyken daha da zor oldu değil mi?" deyip çocuğu yoklarken düzeltip dizdik ve babamların geldiğini görüp onlara katılırken "Ne oldu, ne yapıyordun?" diye tuhaf tuhaf bakmışlardı. "Güçlü ve cesur çocuğa minik bir yardım takviyesi sağlamaya çalışıyordum." deyip giderken çocuğu unutmuştum. Bana "Eline sağlıııkk." diye biraz yüksekten yetişince ona dönüp gülümseyerek "Ne demek kolay gelsin." el sallayıp önüme döndüm. Çocukluktan olan o el sallama olayını çocuklara yapmayı çok seviyorum. Sonra "İçeride büyük biri vardı. Çocuğun halini görüp gelmedi. Çocuk için zordu yani, kör olan görür." deyip biraz sinirle
Duygu ve Düşünce
Tavsiye Kitap listesi - 1 Teoloji - Siyer - Felsefe Şinasi Gündüz / Dinler Tarihi Mevdudi / İslam'a Giriş - Dört Terim Mevdudi / Gelin Müslüman Olalım Ahmed Kalkan / Tevhid bilinciyle Canlanmak Şükrü Hüseyinoğlu /İbadet ve Bilinç Caner Taslaman / Bıg Bang ve Tanrı Caner Taslaman /Allah'ın Varlığının 12 Delili Fuad Akdemir / Dinin kaynağı Sorunu Roger Garaudy / İslam Dünyasının Yükseliş ve Çöküşleri Atasoy Müftüoğlu / Zamanın Sınavından Geçmek Atasoy Müftüoğlu /Sahte Mutlakların Hükümranlığı Bülent Şahin Erdeğer / Rivayet mi Hadis mi Sünnet mi (Yüzlerce Yıllık Kavram Kargaşası) R. W. David Beck Tanrı Var Mı? çev. Musa Yanık
Ne Okuyorum❓💁🏼‍♀️ 🌟Toplumcu-Gerçekçiliğe gönül vermiş yazarımız Orhan Kemal'in bütün kitaplarını okumaya gayret ediyorum. 📚 Kült romanlarının yanı sıra öykülerine de bayıldığım yazarımızın kalın ama akıcı bir öykü kitabı olan Kırmızı Küpeler -Babil Kulesi'yle Orhan Kemal evrenindeyim yine. 📖Neredeyse 400 sayfanın ilk yüz sayfası bitti.🙏🏻 Özellikle öykülerinde o her bir kelime ve kurgu dünyasını açar ben gözlemlerim, izlerim. O'nun satırları dile gelir, ses olur adeta, ben dinlerim.Öyle çok çok severim. 🥰🤍Ruhu şad olsun, rahmet ve hürmetle. 🙏🏻#orhankemal #kırmızıküpelerbabilkulesi #orhankemalelkızı #murtazaorhankemal #bookstagram
vasiyet
Yoldaşlar, nasip olmazsa görmek o günü, ölürsem kurtuluştan önce yani, alıp götürün Anadolu'da bi köy mezarlığına gömün beni, Hasan beyin vurdurduğu ırgat Osman yatsın bir yanımda ve çavdarın dibinde toprağa çocuklayıp kırkı çıkmadan ölen şehit Ayşe öbür yanımda. Traktörle türküler geçsin alt başından mezarlığın seher aydınlığında taze insan, yanık benzin kokusu, tarlalar ortamalı, kanallarda su, ne kuraklık, ne candarma korkusu. Biz bu türküleri elbette işitecek değiliz, toprağın altında yatar upuzun çürür kara dallar gibi ölüler, toprağın altında sağır, kör, dilsiz. Ama bu türküleri söylemişim ben, daha onlar düzülmeden duymuşum yanık benzin kokusunu traktörlerin resmi bile çizilmeden. Komşulara gelince, şehit Ayşe'yle ırgat Osman, çektiler büyük hasreti sağlıklarında belki farkında bile olmadan. Yoldaşlar, ölürsem o günden önce yani, öylece gibi de görünüyor