Yorum

Mutâlî’ isimli okurun asıl gönderisini gör
kurtlukalem okurunun profil resmi
Okudukları ayette karşılıklı fikir birliğine varamadıkları için konuyu daha iyi bir bilenin fikirlerine taşıyan bu insanların nerede yanlış yaptıklarını ben anlayamadım? Kastedilen anafikir, yetersiz dini eğitimle Kur'an meali okumanın yanlış olduğu ise buna katılmıyorum. Metinde kaçırdığım bir başka yargı varsa lütfen beni aydınlatın.
Mutâlî’ okurunun profil resmi
Bora bey İhsan hocamızın burada ifade ettiği net hüküm şudur; Kuran'da ayetler muhkem ve müteşabihtir. Muhkem ayetleri her kesimin anlamasında hiçbir sıkıntı yoktur. Misal; ''Kim, Rahman olan Allah'ın zikrinden ( Kur'an'dan ) yüz çevirirse biz ona bir şeytan; şeytan tabiatlı birini yoldaş ederiz, artık ondan hiç ayrılmaz.'' Zuhruf; 36 Müteşabihata dair ayetlerde ise ; görünenin dışında farklı anlamlar vardır ki bir nevi te'vil denilir. usul-ü tefsir olmadan yorum yapmak caiz değildir ve hocamızın kastettiği de budur vesselam.. Misal; Allah’ın eli onların ellerinin üzerindedir. Fetih 10 Selametle..
kurtlukalem okurunun profil resmi
Salih Bey ilgi gösterip açıklamada bulunduğunuz için teşekkür ederim. Gayretiniz için Allah razı olsun. İşaret ettiğiniz ayeti (3:7 Âl-i İmrân) buraya aktarıyorum: Sana Kitab´ı indiren O´dur. Onun (Kur´an´ın) bazı âyetleri muhkemdir ki, bunlar Kitab´ın esasıdır. Diğerleri de müteşâbihtir. Kalplerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onu tevil etmek için ondaki müteşâbih âyetlerin peşine düşerler. Halbuki Onun tevilini ancak Allah bilir. İlimde yüksek pâyeye erişenler ise: Ona inandık; hepsi Rabbimiz tarafındandır, derler. (Bu inceliği) ancak aklıselim sahipleri düşünüp anlar. (Âl-i İmrân 3:7, Diyanet Vakfı) Burada gördüğüm kadarıyla müteşabih bir ayetin tevilini, Allah ancak kendinin bildiğini söylüyor. Kullarına (ilimde yükselmiş olan kullar da dahil) bu konuda bıraktığı yorumun sınırları ayet içinde açık, net belirtiliyor. Açıkçası ben paylaşımdaki yargıyı içime sindiremedim. Kur'an okumak net bir kulluk görevidir ancak tefsir okumak böyle bir kulluk görevi midir, tartışılır. Allah'ın nimetini dilediğine/dileyene verdiği gerçeği varken bir kulun aklını, kısmetini, gayretiyle elde edebileceklerini vasat görmek meselesine cüret etmekten Allah'a sığınırım. Elbette ki en doğrusunu Allah bilir. İlginiz için tekrar teşekkür ediyorum. Hürmetler, Allah'a emanetsiniz.
Mutâlî’ okurunun profil resmi
Bora Bey rica ederim emin olun vaktim kısıtlı bu konuda sohbet etmek isterdim özür dilerim ama şunu anladım siz doğru yoldasınız, doğru yorumladınız vesselam... Baki selamlar..
Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.