Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

yesimm

Acıda Buluşmak
Cenaze ortamlarını bu yüzden sevmem. Bir kalb yarasının tedavisi için bir acının beklendiğini hissetmek, ruhumda derin fırtınalar koparır. Bir buluşma ve barışma vesilesi olarak bir acının beklenmesi. Dolayısıyla, bir kurbanın...
Reklam
Yenisini alırız.
Dün bozulan oyuncağın 'tamiri' ne değil 'yenisi'ne yönlendirilmiş çocuklar, bugün bozulan dostlukların' tamiri'ne değil 'yenisi' ne yöneliyor.
Sayfa 46 - İz yayıncılıkKitabı okudu
Kuyu
Günümüz dünyasında hangi dinden, hangi dilden, hangi zihniyetten olursa olsun herkesi kuşatmaya başlayan 'psikanalitik' yaklaşımın geçmiş üzerinden bugünü açıklama çabalarını, hele ki kendi hayatımızda yaşadığımız 'acılar' üzerinden iç dünyamızda geliştirmiş olduğumuz açıklamaları altüst eden bir gerçek olarak öne çıkıyor Yusuf aleyhisselam.
Sayfa 41 - İz yayıncılıkKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Kuyu
Bedeni kuyuya atılsa da, Yusuf'un ruhu asla kuyuya düşmemişti. İlerleyen yıllarda, aynı beden bu kez zindanlara atıldı, ama Yusuf'un kuyuya düşmeyen ruhu zindana da düşmedi.
Doğu Batı medeniyetlerinin diyaloğunu yeniden kurmak
Batı'nın çizdiği yolda görünen tek "büyüme", dünyanın sefaletinin büyümesidir: Yoksul ülkelerin maddi sefaletinin ve Batı'nın da manevi sefilliğinin...
Sayfa 20 - Türk Edebiyatı Vakfı YayınlarıKitabı yarım bıraktı
Reklam
Hutbe Meselesi
Ama o çok kritik on beş dakika boyunca(cuma hutbesi) , sadece keyfi yerinde olan hevesli dinleyicinin değil, dükkanın kepengini kahırla indirip gelmiş borçlu esnafın, on beş senenin sonunda işten çıkarılmış amcanın, evde huzuru bulamamış yeni evlinin, yani dertli adamın da dikkatini çekebilmek gerekiyor.
Sayfa 137 - ProfilkitapKitabı okudu
Mahalle Kimlere Emanet
Eşraf, faziletin, ilmin, irfanın, sağduyunun temsilcisiydi. Parayla, diplomayla, Ankara'daki nüfuzlu tanıdıklarla satın alınamayan bir görgüyü temsil ederdi. Tüketimin değil eli açıklığın, rekabetin değil dostluğun, eyyamcılığın değil ölçülü davranışın adamıydı. Servet tevarüsüyle değil, gelenek ve irfan tevarüsüyle zenginleşirdi.
Sayfa 57 - ProfilkitapKitabı okudu
Barbarlar ve Halepler
Antep'in Halep'le arasındaki yakınlık ve benzerlik, Antep'le aynı ülke sınırları içinde olmasına rağmen Konya'yla ya da Sinop'la olan yakınlıktan fazlaydı.
Sayfa 51 - Profilkitap yayıneviKitabı okudu
Sular Bahsi
Eskilerin suya olan bu ilgilerini, Türklerin alkollü içki içmemelerine,bu sebeple de merak ve emeklerini ellerindeki yegane daimi içecek olan suya yönelttiklerine bağlayanlar var. Bu tespitte doğruluk payı varsa, buna, bugün su merakındaki gerilemenin sadece alkollü değil alkolsüz içeceklerin yükselişinin de katkısıyla gerçekleştiğini ekleyebiliriz. Su,o benzersiz içkimiz bugün sevgiyle değil, "günde sekiz bardak içmek lazım"lı münasebetsiz, baskıcı tıbbi önerilerle anılıyorsa sebebi biraz da bu gerileme.