Halide Edip'in kalemini bir türlü sevemedim,üslubu ağır, dili yavan geliyor bu kitabı daha çok otobiyografik özellikler bulundurmaktadır. Halide Edip severler için bir şans verilebilir. Onların dışında...
Martin Eden, bir bireyi inşa etme mücadelesidir. Yozlaşmış, süregelen düzene ; sınıf farkları bakış açısına sahip bir bireyin toplumdan uzaklaşma cesaretidir. Ben bu cesarete sahip sayılmam henüz.
"Elveda”, dedi tilki. “İşte benim sırrım: Çok basit; insan ancak yüreğiyle baktığı zaman doğruyu görebilir. Gerçekler gözle görülmez.”
“Gerçekler gözle görülmez”, diye yineledi Küçük Prens, unutmamak için.
“Gülün için harcadığın zamandır, gülünü böylesine önemli kılan.”
“Gülüm için harcadığım zamandır, gülümü önemli kılan” dedi Küçük Prens, unutmamak için.
“İnsanlar bu gerçeği unuttular”, dedi tilki.
“Ama sen unutma.”
Aslında kafamdaki bazı soru işareti de denebilir onlara açıklık getirmemi sağladı idam cezasının mağlum kişiden çok onun ailesini belkide daha küçük çocuğuna verildiğini idra etmiş bulunmaktayım zaten hazırda idam cezası olan bir ülke değiliz ama yürürlüğe dahi getirilememesi gereken bir şey olduğunu düşünüyorum
Kafka nin totaliter rejimlere karşı bir eleştirini gördüm kitabı okursanız dedigimi daha açıklayıcı bir şekilde anlarsınız bence bu kitaba zaman verilmeli son sayfalarında dahi sizi fazlasıyla yorup düşündürecek yerlere rastladım okunmasının gerektiğini düşünmüyorum kendiniz için yapilacak güzel bir şey olur