"Çünkü beynin kendini rahatlatmaya ihtiyacı var.. yenilikler egoyu korkutuyor, bu yüzden de eleştirmeye başlıyor; zihnini devreye sokup kıyaslamalar yaparak seni bildiklerinin güvenli bölgesine çekmeye, böylece kendini rahatlatmaya çalışıyor."
Maya'nın önerdiği egzersizi hatırla "Her ânı hafızanı kaybetmiş gibi yaşa, sanki keşfettiklerinden başka hiçbir şey bilmiyormuşsun gibi"..
"Bu ne işe yarıyor peki?"
"Şimdiki ânın tadını çıkarmana engel olan ve kafanın içini kirleten düşüncelere teslim olmamanı sağlıyor. Yaşadığın her an iyi hissetmek sence de güzel bir amaç, değil mi?. İçinde bulunmaya karar verdiğimiz ruh halinden sadece biz sorumluyuz."