Okurken elbette dizisindeki karakterle ilişkilendirmemek imkansızdı :) Okuması pek kolay olmayan, devamlı dikkati üstünde isteyen bir kitaptı aynı zamanda. Minimini Nihal'i sevmeyenler çok olsa da bence kitapta oldukça önemli bir yeri vardı ve yaşadığı şeyler hiç de kolay değildi. Dizide bu güzel ve saf kızı o hale getirmelerini hala hazmedemiyorum açıkçası.
Behlül-Bihter "aşkı" beni hiç içine çekmedi çünkü başından beri arada gerçek bir aşk değil: zincirlerinden kurtulmak isteyen genç bir kadın ile zevk peşinde dolanan genç bir erkek vardı. Kadın, o zincirlerden bir süre belki bir gün belki birkaç hafta belki daha uzun süre kurtulmayı arzularken daha sıkı bir şekilde o zincirlerin kurbanı oldu. "Firdevs Hanım'ın kızı" olduğunu kitabın ilerleyen her bir sayfasında bize derinden hissettirdi.