Bazen gerçeği görür, kabullenmek istemeyiz. Bazen tutunabilmek için gerçeği ararız. Bazen de yaşanan her olayda tek gerçek varmış gibi düşünürüz. oysa gerçek herkese göre farklıdır. Olayları kendimize göre eğip bükerek öznel gerçeğimizi yaratmakta üstümüze yoktur. Sonra da kendi yarattığımız gerçeğin peşinden koşarız ,ya da kaçariz gerçeğimizden.