Zeynep

'Spoiler İçerir'
Puan vermedi·68 syf.··
2021 7. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Ağustos 2021 15:51
Popüler kültüre meze olmuş ve olduğundan fazla şişirilmiş bir kitap daha. Bu kitabı ilk önce üslup ve teknik açısından ele almak istiyorum. Zweig psikoloji ile edebî anlatımı birlikte güzel harmanlayan başarılı bir yazar.  Merak uyandırma ögesini iyi kullanıyor ve sürükleyici bir yazım tarzına sahip. Bu da bir kitap ne kadar başarısız olursa olsun onun okunmasını sağlayan pozitif bir etken. Zweig kitabında insanın iç dünyasındaki karmaşıklığa bir ayna tutup bunu yazı diline başarılı bir şekilde yansıtmış. Bu yönüyle kitabı okunabilir buldum. Lâkin kitabı içerik ve kurgu açısından değerlendirirsem sadece bir hayal kırıklığı. Içinde barındırdığı birtakım tezatlıklar aklımı  bulandırmadı değil. Zweig'in bu kitabı bir olay hikayesi değil tamamen durum hikayesine bir örnek sayılır. Kitaptaki anlatılanlara gelirsek bilinmeyen bir kadın olarak geçen isimsiz kadının çocukluktan beri saplantılı şekilde aşık olduğu bir adama yazdığı mektubu anlatıyor kitap. Bazen akla hayale sığmayan bazen okudukça sinirlerimi geren fazla uçuk bir gönül ilişkisi üzerine kurulmuş. Orda yaşanan aşkın mutlak aşk kavramı dışına çıkmaya çalıştığı aşikâr. Yazar farklı bir imaj çizmeye çalışmış gibi. Okurken sorguladım: Aşk sahiden böyle bir şey mi?  Ya da böyle mi olmalı? Yoksa psikolojik bir rahatsızlık mı bu kadının yaşadığı? Elbette aklıselim her birey ordaki olağan dışı duygu durumunun sağlıksız olduğunu pekâla fark edebilir. Kitaptaki bu hastalıklı bağlanma duygusuna körpe genç kızlarımız umarım özenmez. Çünkü normal dışı bir bağlanmayı anlatıyor. Sağlıklı bir insan ne böyle aşık olmayı ister ne de kendisine böyle aşık olunmasını. Kadının aşık  olduğu erkek çok tanınan başarılı bir roman yazarı. Kadınla yıllarca tesadüfî karşılaşmalarla hep bir şeyler yaşıyorlar adam onu hiç tanımadan. Madem
Edebiyat
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,8bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

Zeynep

, bir kitap okudu
Puan vermedi·68 syf.··
3 günde okudu
·
2021 7. kitabı
Stefan Zweig
7.6/10 · 266,8bin okunma
2/10
·%46 (52/111 syf.)·
Normalde çok nadir olarak bir kitabı yarım bırakırım; Ya dili çok baydığı için ya boş bir kitap olduğu için ya da sarmadığı için. Bu kitabı da açıkçası öyle buldum. Çok uzun ve gereksiz betimlemelerle kitabı bunaltmış, kullandığı dil akıcı değil. Anlatmaya çalıştığı durumu anlamak için iki üç kere aynı satırı okuduğum anlar oldu. Birçok yerde bu yazarın kitaplarının aşırı övüldüğünü gördüm merak edip incelemek, kitabı 'anlamak' istedim. Ama sonuç hayal kırıklığı. Nasıl renkler bir zevk meselesi ise kitaplar da bir zevk meselesidir. Kısacası içerik ve biçim olarak fazla banal.
Edebiyat
Anayurt OteliYusuf Atılgan · Yapı Kredi Yayınları · 201737,1bin okunma

Zeynep

, bir kitabı yarım bıraktı
2/10
·%46 (52/111 syf.)·
Yusuf Atılgan
6.3/10 · 37,1bin okunma
9/10
·101 syf.··
2021 6. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 30 Mayıs 2021 20:11
Eğer bir öğretmen olsaydım her öğrencime bu kitabı okumasını ve mutlaka notlar almasını mecbûri kılardım. Kitabı derleyenler en başta gayelerini "geniş ve sağlam kültürlü, görgülü terbiyeli, topluma faydalı ve güzel konuşan kimseler olmak" diye özetlemiş. Bahsedildiği gibi amacına hizmet eden ders kitabı niteliğinde müspet ve donanımlı bir kitap. Aynı zamanda her öğrencinin hatta her yaştan bireyin okuyup istifade edebileceği dil bilincini aşılayan, güzel konuşma ve yazmanın, kendini doğru ifade etmenin ne denli önemli olduğunu anlatan bir çalışma kitabı. Kitabın ortalarına doğru bir an elimde dilbilgisi kitabı var zannettim. Biraz fazla göndergesel dil kullanmış ama okumaya mutlaka değer. Kitap boyunca anlamını bilmediğim 100'e yakın sözcük not aldım. Yazarın çok kültürlü ve bilgili olduğu yazım dilinden ve öne sürdüğü fikirlerinden hemen anlaşılıyor. Çok uzatmadan yine söylüyorum ki okunması gereken bir kitap. Tavsiye ediyorum. Selametle
1000Kitap
Dilimiz ve KültürümüzMahmud Es'ad Coşan · Server İletişim · 2009356 okunma