Haftalık Türkçü Dergi: Orkun: 06 Ekim 1950'de Atsız ve arkadaşları Orhun dergisini yeniden çıkardılar. Yalnız derginin adında küçük bir değişiklik vardı. Orhun değil Orkun idi. “Orkun'un tarihçesi” başlıklı ilk yazıda derginin, 1933-34'te dokuz sayı, 1944'te yedi sayı çıkan Orhun'un devamı olduğu belirtiliyor; “Şimdi yeniden başlarken biz de bir yanlışımızı düzeltiyor ve derginin adını değişmiş ‘Orhun' şeklinden doğrusu olan ‘Orkun'a çeviriyoruz.” deniyordu. Orkun adının altında “Bütün Türkler Bir Ordu" uranı (sloganı) vardı; dergi 16 sayfa idi. Orkun'da iki değişiklik daha vardı. Bu defa dergi aylık değil, haftalık olarak çıkacaktı ve derginin sahibi de artık Atsız değildi; o, derginin başyazarı olarak gösteriliyor, sahip ve neşriyat müdürü ise İsmet Tümtürk oluyordu. 7. sayıda (17 Kasım 1950) derginin tirajı hakkında da bilgi veriliyor. Buna göre dergi 8000 adet basılmakta 6000 kadarı satılmaktadır. Ancak sonraları tiraj 4500'e ve hatta 4000'e kadar düşmüştür (Atsız'ın Yılanlıoğlu'na yazdığı mektuplardan. Hacaloğlu 2013: 46, 48). Daha ilk sayıda Orkun, siyaset karşısındaki tavrını belirlemişti: “Bizim inancımıza göre Türkçülüğün partiler üstü tutulması ve hiçbir partiye bağlanmaması (bilhassa bugünkü şartlar içinde) yurdun menfaatine en uygun şekildir. Bu esasa titizlikle sadık kalacağız. Tabiî bu, isteyen Türkçünün, bir Türkçü sıfatıyla değil, bir fert olarak, dilediği partiye katılmasına ve o parti içinde çalışmasına engel değildir." (Son sayfa). Başyazılarından başka, ikinci sayıdan itibaren dergide Atsız'ın iki küçük yazı dizisi de zaman zaman yer alır. Bunlardan biri "Türk Tarihinde Yabancı kanlıların İhanet Serisi" başlığını taşımaktadır. Diğeri ise Türkçülere tekliflerdir ve birinci teklif, numara kelimesinin No. olarak değil Nu. olarak kısaltılmasıdır. Atsız