Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Reyhan

Sabitlenmiş gönderi
"Tanrım, değiştirilebilen ve değişmesi gereken şeyleri değiştirme cesaret ve gücünü; değiştirilemeyecek şeyleri olduğu gibi kabul etme olgunluğunu ve ikisi arasındaki farkı anlayabilecek bilgeliği bana ver ."
Sayfa 224
Reklam
294 syf.
·
Puan vermedi
Yaşayan Yazılar
Yaşayan YazılarMustafa İslamoğlu
9.3/10 · 25 okunma
İçinden aydınlanamayan hiç kimse, dışını aydınlatamaz.
Sayfa 293

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İnsanın devingen ve değişken yapısından dolayıdır ki hakikat kişilerle bilinmez, kişiler hâkikatle bilinir.
Sayfa 289
Sevgi özü gürleştirdiği için insanı özgürleştirir, tutku ise tutuklar ve köleleştirir. Tutkunun adını sevgi koyanlar, iki kişilik yalnızlığı sevgi sanmakla sevgiye de haksızlık yapmaktadırlar.
Sayfa 231
Reklam
Zira " sarmaşık", "sarmaşık gibi sevdiğine sarılan ve onu esir alan " anlamına gelen 'aşk' beşeri sevgiyi ifade eder.
Sayfa 230
Yolunu gözleyenler çoğaldı; nerdesin ey cehâlet !?
Sayfa 221
Hâkikatin ardınca değil, atalarının ardınca gidiyorsun. Ölülerin için ölüyor, fakat dirilerini ellerinle öldürüyorsun.
Sayfa 182
Kuran'da şehid kavramı
Şehid "Tüm arzularım, ibadetlerim, hayatım ve mematım Allah'ın sonsuz varlığına armağan olsun " diye andiçen, bu andını yerine getirmek için dualarını, ibadetlerini, hayatını ve en sonunda canını imanına şahid gösterendir.
Sayfa 170
Hele ki varsın ey ölüm, yokluğunu düşünemiyorum.
Sayfa 138
Reklam
Akıl paha biçilmez bir imkândır. Sıhhat bir imkândır. Dahası Allah sonsuz imkândır.
Sayfa 118
Korkakların mazlumiyeti , savunulacak bir mazlumiyet değildir; mazereti korku olan bir mazlumiyet, sahibini sadece mağdur etmekle kalmaz, aynı zamanda onursuz da eder .
Sayfa 111
Yığınlar sabrı kabuğuna çekilme, başına gelene razı olma, tembellik ve teslimiyet olarak anlar. İnsanların çoğu için sabır aşağılanmaya, horlanmaya razı olmak, süklüm-püklüm köşesine çekilmektir. Yığınlar için sabır, kuzunun kurda teslim olmasıdır. Düşünenler ise, her bir eylemlerinden hesap sorulacağının bilinci içerisindedirler. Sürü psikolojisiyle değil birer şahsiyetli insan olarak davranırlar. Onlar güdüleriyle iş yapmazlar. Onları harekete geçiren kafaları ve kalpleridir. Onun için de sabrı direniş olarak algılarlar. Ulu'l-elbab için sabır, siperleri kaybetmeme mücadelesidir. Akıllılar için sabır, hakta olmanın, haklı olmanın bedelini ödemektir. Çünkü akıllı olanlar iyi bilirler ki, direnenler kazanacaktır.
Sayfa 106
Hiç bir zaman çokluk, hakta oluşun delili sayılmamıştır, belki tersi doğrudur. Çünkü Kur'an insanları ikiye ayırır:Ulu'l-elbab (Akıllılar) ve ekseru'n-nas( insanların çoğu ). "İnsanların çoğu düşünmezler"; " İnsanların çoğu şükretmezler "; "İnsanların çoğu iman etmezler".
Sayfa 105
"Ben bittim, sen yet ya Rabbi! " diyen , karada yaptığı gemisini tamamlamışsa, denizi hak ediyor demektir.
Sayfa 101
"Kıl beşini, gör işini, al maaşını" fiyakasına tav olmayıp " kul olmak kesmez, dost olmak lâzım" diyerek insan yükü yüklenmek, karada gemi yapmaktır.
Sayfa 101
3.549 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.