Okuyan1hanım

Okuyan1hanım
Âyan idi insan âlem içinde, İnsan kayıp kendi içinde..
Anneler Ve Kudüs'ler
"Ben Kudüs'ü kol saati gibi taşıyorum Ayarlanmadan Kudüs'e Boşuna vakit geçirirsin Buz tutar Gözün görmez olur" #kudüs #nuripakdil
Alıntı
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Hep Aşk Vardı
Olmazı olur sandım Yoruldu umutlarım "Ben,beni anlatmaya yetmedim biliyorum..."
İslam'a aile ve çocuk terbiyesi
İSLAM'A GÖRE KADININ EGİTİM-ÖGRETİMİ Bir ailede kız çocuğunun dünyaya gelişi, Allah'ın o aileye gazabının bir ifadesi sayılırdı. Kız çocuklan maddi yönden ailede yük, manevi yönden de bir utanma vesilesiydi: Bu telakki, yeni doğan kız çocuklarını diri diri gömmek gibi bir caniljğe yol açmıştı. Hatta bu adet bazı kabilelerıe:ırasında bir cinayet değil, iyi ve övünülecek bir gelenek olarak kabul edilmişti. Yüce Allah, Arapların bu tutumlarını Kur'an'da şöyle haber veriyor: "Onlardmı biri kız çocuğu ile müjdelendiği zaman içi. öfkeyle dolar, yüzü simsiyah kesilir. Kendisine verilen müjdenin kötülüğünden utmiarak halktan gizlenmeye çalı- şır ve şöyle düşüııür: Onıı aşağılık dııygıısu içinde yanmda mı tutsun, yoksa toprağa mı gömsün? Dikkat edin. Verdikleri hüküm ne kadar kötüdür." Yeni doğan kız çocuklarını diri diri toprağa gömme adeti, diğer kabile- Ierde de olmakla birlikte özellikle Kureyş kabilesinde çok yaygındı. Aile reisi olan baba, kendinden bir parça olan kız çocuğunu bu şekilde öldürmekte veya köle gibi satmakta bir sakınca görmezdi. Öte yandan cahiliye devrinde Araplar arasında okuma-yazma bilen erkeklerin sayısı az olduğu gibi, eği- tim-öğretim gören kadınların sayısı çok daha sınırlıydı. Bu devirde eğitim- öğretim kurumları da sınırlıydı. Bazı kaynaklar, bu devirde birkaç yerde Küttab'ın (mahalle mektebi) varlığından ve burada çocuklara yazı, şiir ve tarih öğretildiğinden bahsetmektedir. Bu dönemde el-Hansa (ö.h. 23-645) ve kızkardeşi Selma gibi birkaç kadın şiirle meşgul olmuştur. Bu arada Hz. Ö- mer'in kızı Hafsa (ö.45-665) nın, o devirde eş-Şifa el-Adeviyye'den okuma- yazma öğrendiği kaydedilmektedir .. Araplar arasında okuma-yazma bilenlerin az olması sebepiyle Hz. Pey- gamber Arapların okuma-yazma bilmeyen (ümm!) bir toplum olduklarını belirtmiştir. 16
Din
Namaz müminin Miracıdır
10/10
·192 syf.··
Beğendi
·
2025 68. kitabı
İslamiyet in temel direği olan namaz, peygamber efendimizin de dediği gibi, "Namaz, mű'minin miracıdiır, sözüyle taclanmistir. Namaz o kadar büyük bir şifadiır ki insana, bütün doktorlar, eczaneleri gezip dolaşsaniz bu kadar huzurlu bir çare bulamazsınız bundan eminim Yllar önce bir kitap ta okuduğum Bernard Shaw' in sÖzü geliyor aklıma; "Gelecek de doktorlarin müslümanlara yazacağı reçete namaz ve oruç olacaktir.' Kitapta da yazar namazın önemi, faydaları ve insana olan eşsiz etkisini anlatmışş. Anlamak için ekstra çaba harcamanıza gerek yok, kendinizi vererek okursanız kitap zaten sizi icine alacaktır.. Keyifli okumalar.
Din
Bir İnkılaptır Namazİhsan Şenocak · Hüküm Kitap · 20181,688 okunma
Yüreğin yorgunluk görmesin.
10/10
·267 syf.··
Beğendi
·
2025 80. kitabı
·
16 saatte okudu
·
Okunma: 01 Haziran 2025 00:58
Düşmek de Var , Kalkmak da ... Hayat dediğimiz bu uzun ve meşakkatli yolculukta , adımlarımızı atarken bazen ayağımızın takılması , dengemizi kaybedip düşmemiz ne kadar da doğal ... Tıpkı yürümeyi yeni öğrenen bir çocuğun defalarca yere kapaklanması gibi . O çocuk her düştüğünde ağlar , canı yanar belki ama bir süre sonra tekrar ayağa kalkma cesaretini gösterir . Çünkü içgüdüsel olarak bilir ki , yürümenin yolu düşmekten ve tekrar kalkmaktan geçer . İşte biz yetişkinler de hayat yolunda yürürken benzer süreçlerden geçeriz . Hatalar yaparız , yanlış kararlar alırız , günahlara bulaşırız , bazen de hiç beklemediğimiz yerden darbeler alır , gönül kırıklıkları yaşarız . Öyle anlar olur ki , düştüğümüz yerden kalkacak gücü kendimizde bulamayız . Yorgun düşeriz , umutsuzluğa kapılırız , " Artık bitti , bir daha asla eskisi gibi olamam " deriz . Ama dur ! Sakın pes etme ey güzel insan . Düşmek , yolun sonu demek değildir . Düşmek , sadece bir moladır belki de ; nefes almak , ders çıkarmak , daha güçlü kalkmak için bir fırsattır . Unutma , en sağlam ağaçlar en sert rüzgarlara maruz kalanlardır . En parlak yıldızlar , en karanlık gecelerde kendini gösterir . Senin de içindeki o potansiyel , belki de tam da bu zor zamanlarda ortaya çıkacak . Yeter ki sen , düştüğün yerden kalkma iradesini gösterebil . Yeter ki sen , rahmeti sonsuz olan Rabbine sığınmayı bil.. İçinde kayboldum desem yeridir ne kadar kıymetli bir anlamla yazılmış Diğer serileri okumak için sabırsızlanıyorum.
Kitap Alıntısı
Yüreğin Yorgunluk GörmesinCuma Bozkurt · Kitap Yurdu Doğrudan Yayıncılık · 202177 okunma