Kesinlik ve tam belirlilik, hem özgürlüğü ortadan kaldıracak, düşünme ve araştırma faaliyetini anlamsızlaştıracak, hem de yaşamı anlamsız hale getirecektir. Özgür olma ve düşünme, ancak belirsizlik durumuna bağlı olarak var olabilir.
Yaş aldıkça dünya daha iyi tanınır sanıyordum. Yaş aldıkça dünyayı hiç tanımadığımı fark ediyorum oysa. Çözülemiyor, sadece yaşanıyor. Geçip gidiyor yanımızdan. Hepsi bu.
Bambaşka düşünceler, üzüntüler, umutlar sarar dört yanını kişinin, ölüm sokulamaz ona. Ozanın yazdığı gibi; ben nasıl ölürüm anlamıyorum, dünya yok olabilir belki. Kimse kendi ölümünü aklına bile getiremez, içine sığdıramaz.