Ağzından çıkanlar olumsuz olunca, kulağının duyduğu da olumsuz olur. Böyle olunca algıda seçicilik yaparak, hayattaki ve insanlardaki olumsuzlukları fark edersin hep. Ve dünyan yavaş yavaş dönüşür.
Neyi konuşuyorsan, farkında olmadan durmadan kendine onu
telkin ediyor olursun. Telkin çok sıklıkla yapıldığı zaman insanları önemli
derecede etkiler. Ve telkine karşı en savunmasız olduğumuz an farkında
olmadığımız anlardır. Eğer ki devamlı olarak hep olumsuz şeylerden
bahsediyorsan, ruhunun her boşluğunu olumsuz şeyler doldurmaya başlar.