Halime Güven

Halime Güven
@1halimee_21

Halime Güven

, bir kitabı okumaya başladı
İbn Acîbe el-Hasenî
9.2/10 · 46 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Halime Güven

, bir kitap okudu
Puan vermedi·304 syf.·
48 günde okudu
·
2024 4. kitabı
M. Kemal Sayar
8.5/10 · 2.172 okunma
Puan vermedi·155 syf.··
2023 11. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 19 Aralık 2023 12:57
"İnsan kendini, ister bir davaya hizmet ederek ister başka bir insanı severek, ne kadar unutursa o kadar insanlaşır ve kendini o kadar gerçekleştirir." Kitaptaki cümleler arasında beni en çok etkileyen söz olduğunu söyleyebilirim. Biz insanlar o kadar kendimize dönük bir yaşam sürdürüyoruz ki bizler için yaratılan bu sonsuz nimetleri keşfetmeyi, sevmenin o olağanüstü hazzını yaşamayı, bir anlam peşinden gidip özümüzü yakalamayı atlıyoruz maalesef. Şükretmek, anı yaşamak, yaşamımızda anlam bulmak, yaşadığımız acıyı dahi değerli bulmak... Sanırım hayatın özü bunlar. "Yaşamak acı çekmektir; yaşamı sürdürmek, çekilen bu acıda bir anlam bulmaktır." (s.11) Belki bu söylediklerim çok pragmatik veya varoluşçu bir yaklaşım gibi gelebilir ama bu çekilmez hayatı yaşanabilir kılmak evet artık eminim, bizlerin elinde. Kitaptan henüz bahsetmedim gibi görünüyor ama hayır, kitaba giriş yapmış bulunuyorum. Yahudi bir psikiyatr olan yazar, nazi kamplarında yaşadığı korkunç deneyimleri, hayatta kalmayı nasıl bir psikolojik güçle başardığını, hayattan anlam bulmanın öneminden ve bunun nasıl yapılacağından bahsettiği başyapıtında bana çok şey kattı. Ki daha birçok kez okuyacağım ve eminim her okuduğumda bana daha farklı deneyimler katacaktır. Varoluşçuluğun öncülerinden olan yazar bir insanın hayatta kalması için bir nedeni, bir amacı olmalının çok üzerinde duruyor. Kitabın son bölümünde kendi geliştirdiği Logoterapiden ve bu yaklaşım sayesinde hayatlarına dokunduğu birçok çaresiz insandan söz ediyor. Hayatta bir amacı olanın inanıyorum ki yapamayacağı çok az şey vardır. Amaçsızca yaşamanın kişiyi depresyona hatta intihara götürdüğü hepimizce malum bir durum. Girdap gibi girdiğimiz bu çağdan akıl sağlığımızı koruyarak çıkmanın en etkili yolu, bir amaca sarılmak olacaktır. Kitabın son
İnsan ve Hayat
İnsanın Anlam ArayışıViktor E. Frankl · Okuyan Us Yayın · 202651,4bin okunma
Dünya kötü durumdadır ve her birimiz elimizden gelenin en iyisini yapmazsak daha da kötüsü olacaktır. Bu yüzden uyanık olalım. İki şekilde uyanık olalım: Auschwitz'den beridir insanın neler yapabileceğini biliyoruz. Hiroşima'dan bu yana ise neyin tehlikede olduğunu.
İnsan ve Hayat