Byung-Chul Han’dan yine değerli ve ufuk açıcı bir çalışma. Günümüz neoliberal toplumunu çarpıcı bir şekilde ele alıyor yazar, ki her seferinde beni şaşırtmayı beceriyor. Baudrillard, Foucault, Benjamin ve daha nicelerine atıfta bulunarak günümüzde yaşadığımız toplumu psikolojik, felsefi ve siyasi olarak eleştiriyor. Artık gizem ve sır diye bir şey kalmadığını, insanların tekdüzeleştiğini ve aykırı düşüncelere sahip olanların hemen sindirildiğini söylüyor. Bunu gerçekten son zamanlarda yoğun bir şekilde hissediyordum. Her şeyi apaçık bir şekilde görmek ve herkese de kendimi o şekilde göstermek zorunda hissettiğim dönemler oluyordu. Misal, Twitter’da bir şey yazınca insanların hassasiyetini gözetmek ihtiyacı duyuyordum ve bu yüzden herkesin benzer şeyleri yazıp söylediğini fark ettim. Kendimi de zincirlemiş gibi hissediyordum bu yüzden hesabı askıya aldım daha geçen ve neden bunu yaptığımı anlamlandıramıyordum. Bu kitap hayat kurtarıcı nitelikte oldu benim için. 1k da bir sosyal medya platformu ancak kimse beni incelemelerimden dolayı ya da alıntılardan dolayı yargılamıyor ve bir nevi özgür hareket edebildiğim tek platform. Son zamanlarda diğerlerine benzemesi biraz endişe verici ama yine de kötünün iyisi. Sadece kitap görmek ve paylaşmak bana huzur veriyor, varsın burada bir öz-sömürü olsun. :)