Hermes

Hermes
@4l_x
Nietzscheist İblisim şeytanıyla dans etti ve keman sesi hala devam ediyor. open.spotify.com/user/3dn0wbnlkd...
"Güzelsiniz ama boşsunuz," diye ekledi. "Kimse sizin için canını vermez. Buradan geçen herhangi bir yolcu benim gülümün size benzediğini sansa bile o tek başına topunuzdan önemlidir. Çünkü üstünü fanusla örttüğüm odur, rüzgardan koruduğum odur, kelebek olsunlar diye bıraktığımız birkaç tanenin dışında bütün tırtılları uğrunda öldürdüğüm odur. Yakınmasına, böbürlenmesine hatta susmasına kulak verdiğim odur. Çünkü benim gülümdür O."
Sayfa 58·Kitabı okudu
Alıntı
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Öteki ayak seslerinden apayrı bir ayak sesi tanırım. O sesler korkuyla kovuğuma kaçırtır beni, seninkiyse tatlı bir ezgi gibi yeraltından çağıracaktır.
Sayfa 57·Kitabı okudu
Alıntı
Şeytan, tanrı hakkındaki en geniş perspektiflere sahiptir, bu yüzden bu kadar uzak tutar kendini ondan; yani bilginin en kadim dostu olarak şeytan.
Sayfa 86
Alıntı
"Birey, ancak budanarak olanaklı kılınmalı"
Günümüzdeki gibi zamanlarda, içgüdülerine bırakılmış olmak, fazladan bir beladır. İçgüdüler birbirleriyle çelişir, birbirlerini bozar, yıkarlar; m o d e r n l i ğ i fizyolojik öz-çelişki olarak tanımlamıştım. Eğitimin aklı, demir bir disiplin altında, bu içgüdü sistemlerinin en azından bir tanesinin, bir diğerinin kuvvet kazanması, güçlenmesi, egemen olması uğruna felç olmasını ister. Bugün birey, ancak b u d a n a r a k olanaklı kılınmalıydı: olanaklı, yani bütün...
Sayfa 91
Alıntı