Şüphesiz bu kitap insanlık tarihinin en iyi kitapların başında gelir. Bence bunun en önemli nedeni 16. Yüzyılda yazılmasına rağmen işlediği konular ve verdiği öğütler ile güncelliğini tamamen korumasıdır. İnsanlığın atacağı son adım ve varacağı son basamak ne zaman ve nerede olur bilinmez ama bazı kitaplar vardır ki her çağda var olmaya devam edecektir.
Bana öyle geliyor ki Platon, Plutonun bahçesini, gövdelerimizin çürüyüp toprak olduktan sonra göreceğimiz işkence veya rahatlıkları sayıp dökerken ve Muhammed Müslümanlara halılar döşeli altınlar, en güzel kadınlarla şaraplarla acayip yemeklere dolu bir cennet vaat ederken içlerinden gülüyorlardı.