“Bu dünyada insanların korktuğu tek şey öğrenmekti. Acıyı, susuzluğu, açlığı ve üzüntüyü öğrenmek onların uykularını kaçırıyor, bu yüzden daha rahat döşeklere, daha leziz yemeklere ve daha neşeli dostlara sığınıyorlardı.”
Üniversitede okuma mutluluğuna erişebilmek için işkencelere bile katlanılabileceğini düşünüyordum. Şöyle bir öneride bulunsalardı bana: “Git, üniversitede oku; ama bir şartla, her pazar Nikolayevskaya Meydanı’nda sopalarla döveceğiz seni!” Kesinlikle kabul ederdim…