Ruhum, dalgaları biteviye dövüşen deniz gibi mi olmalı,
Yoksa birbiriyle savaşan rüzgârların kasırgaya dönüştüğü gök gibi mi?
Kör bir zerreden ibaret bir insan olsaydım,
Sabreder, ruhumu bulurdum.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Üzgünüm ama sonunda bitti! Sanırım okuma şevkimin azaldığı döneme denk gelmiş olacak ki bir türlü bitiremedim kitabı. Ama kitap elimde olduğu süre içerisinde başka kısa eserler ile 'reading slump' denen şeyi atlattım sanırım ve Kendi Hayatının Şiirini Yazanlar'a devam edebildim.
Zweig'ın bu deneme tarzındaki biyografi anlatımı ile ilk defa biyografi okumuş oldum. Dilinin pek de akıcı olduğunu söylemek uygun kaçmaz sanırım. Yazarın kendini sık sık tekrar ettiğini gördüm ama bu eşsiz anlatımını gölgelemeye yetmedi. Tasvirleri olsun benzetmeleri olsun her zamanki gibi harikaydı.
Sonuç olarak beni yoran bir kitap oldu ama Stefan Zweig okumayı her zamanki gibi çok sevdim.