Ali onu taciz edenlere hiç karşılık vermezdi; bence nedeni kısmen, o peşi sıra sürükleyip durduğu sakat bacağıyla onları yakalayamayacağını bilmesiydi. Ama asıl neden, bir tür bağışıklık kazanmış olmasıydı.
Ne şiir ne roman.Kısacasi şiirimsi bir roman yazmış Ferit EDGÜ.
Yer yer düz yazı yer yer şiir biçiminde karşımıza çıkan bu eserde soğuğu iliklerinize kadar hissedeceksiniz.Dogu'yu görevi gereği görmüş biri olarak kitap o soğuğu,insanların yaklaşımını,çocukların çıplak ayaklı,ayakları mosmor olmuş ama buna rağmen hiç usumeyen hallerini getirdi gözümün önüne.
Yazar hiçbir kameranin yakalayamacagi seyleri sözcüklerle bize hissettiriyor.Gercegin düşle buluştuğu fantastik bir roman örneği.Soguk, yalnızlık, insanların terk edilmisligi,insanın kendi kendisiyle konuşması,sessizliğin sesi, ezikliğin basgostermesi,insanların onemsizlestigi, insanların yaşayabildigi evim dediği yerlerin başkası için ceza olduğu kitapta çok güzel anlatılmış.Dil sorununa da değinmeden geçmemiş.
Olayları birinci kişi anlatımıyla anlatan yazarımız okuyucu da yer yer eserin içine sokmaya çalışmış,okuyucunun da olayları sorgulamasını merak etmesini sağlamış ve bu da çok işe yaramış.Cok şeyler bulup özellikle soğuğu iliklerinize kadar yaşayabileceğiniz mukemmel bir roman...