MUSTAFA KEMAL'İN 1929'da Türk Ordusu için söylediği, " Kutsal bir kahramanlık kuruluşudur" sözü ve "Askerleri sev!.." buyruğu boşuna değildi. Bu söz Mehmetçiğin, Mustafa Kemal'in de kahramanlaştırdığı Çanakkale Savaş'ındaki kahramanlığından geliyordu:
"Sabah nöbet yerinde ne var, ne yok kontrol etmek ve nöbettekileri değiştirmek için bir başka manga gönderildi, biraz sonra, yeni giden manga çavuşu şaşkın bir vaziyette geri geldi.
'yüzbaşım, bütün nöbetçiler şehit olmuş ama çavuş nöbeti bırakmıyor..' dedi.
yüzbaşı ile beraber bende gittim. Gerçekten de Çavuş nöbette idi. bir kayanın üzerine abanmış, parmağı tetikte, gözleri açık, bütün dikkati ile ileriye bakıyordu. Bir mermi alnından girmiş, arkadan çıkmıştı! Sırtı kan içinde idi. Alnından akan kan göz çukurlarından aşağı yaş gibi damlamıştı. Önce silahını alalım dedik, bırakmadı. yüzbaşı geldi, eliyle çavuşun omuzuna dokunarak,'Sen görevini taptın. Nöbetin bitti..' dedi.
Şaşırtıcı bir şey oldu. Çavuşun parmakları çözüldü yavaşka kayıp sırt üstü uzanı verdi.. Kimbilir, şehit orada hala nöbette idi..."