Dil Balığı'nın söyledikleri, hayır, bu alemdeki tüm insanların söyledikleri, bunun gibi karışık ve muğlaktı. Anlamsız, aşırı bir ihtiyat yüklüydü sanki. Uçsuz bucaksız, önemsiz, sinir bozucu retorik akrobasileri aklımı karıştırma konusunda başarılı oldu ve kısa süre sonra dediklerini takip etmeye çalışmaktan vazgeçtim, ya soytarılığımı bu bir şakaymış gibi davranmak için kullandım ya da orada öylece oturdum, mutlak bir yenilginin sessiz bir tavrıyla başımı salladım ve istediği gibi konuşmasına izin verdim.
Kitabı bitirince Candan Erçetin'in Sitem şarkısını hatırladım. " İşte ben böyle bir hal içindeyim. Aslında derin keder içindeyim. Bazen bilmeyerek ne yaptığımı iyi, kötü, güzel, çirkin her biçimdeyim. Bazen isyan edip yalnızlığıma sana karşı ince bir sitem içindeyim."
ÖtekiFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202530,5bin okunma