MuallimeAyse

MuallimeAyse
@A_Sonyaa
Doğuşumdaki tek olağanüstülük, Türk olarak dünyaya gelmemdir. Kitaplara saklıyor korkularını ve acılarını. Yazıp kaldırıyor raflara..!
Öğretmen
Kırşehir
63 okur puanı
Haziran 2024 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Mathias’ a sevgilerimle…
Puan vermedi·344 syf.··
2025 21. kitabı
Büyük Defter~Kanıt~ Üçüncü Yalan Ana karakterler; Lucas Claus.. Ama beni en çok yaralayan, belki de hiç unutamayacağım karakter "Mathias"... Ensest ilişki sonrası dünyaya gelmiş. " Kambur, eciş bücüş. Bacakları çok zayıf, kolları çok uzun, vücudu orantısız ." (sayfa 161) bir çocuk Mathias... Lucas ile kesişiyor yolları,benimsemeye, sevmeye başlıyor Mathias'ı. Annesi terk ediyor Mathias'ı.. Kalıyor Lucas ile Mathias iki kişi. Ama Mathias geceleri hep yalnız. -"Her gece yalnızım." -"Geceleri uyumalısın." -"Odanda uyuduğunu bilirsem bende uyurum." Hiç görmemişti babasını ( dedesi) Terk edip gitmişti annesi Tek yakını Lucas onun da kendisini yetimhaneye bırakacağını düşünüyordu. Okula başladı ama fiziksel farklılıklarından dolayı aşağılandı, örümcek, kambur, piç gibi söylemlere mağruz kaldı,kimse yanına oturmak istemedi. (sayfa 223) Ama her şeye rağmen bırakmadı Mathias okulunu. Tek dayanağı Lucas ve onun da hayatına başkalarını almasıyla elindekini yitirmekten ölesiye korktu hep Mathias. Baştan beri olmasından korkutuğum ama olacağından emin olduğum, yüreğim ağzımda beklediğim o an... " Anne ile bebeğin iskeletinin yanında Mathias'ın küçük bedeni asılı, morarmaya başlamış bile."...(sayfa 245) Ahhh çocuğum... Okurken yüreğini ezber ettim.. Acılarını, korkularını, yalnızlığını yaşadım seninle. "Ben burdayım" deyip sarılmak, bağrıma basmak, saçlarını okşamak, dizimde uyutmak istedim seni... Seçemediklerinle , mecbur bırakıldıklarınla savaştın durdun... Lucas da savaştı, sende... Çok ağlattın be Mathias... Kitap üç kitabın bir araya getirildiği bir eser. Ágota Kristóf konuşturmuş hayal dünyasını. Duygudan duyguya sürükledi beni. Birinci kitapta anlatılan olaylardan sonra ikinci kitapta yani "Kanıt" bölümünde ne oluyoruz ya! dedim. Lucas 'ın hayal dünyası mıydı
Büyük Defter - Kanıt - Üçüncü YalanAgota Kristof · Yapı Kredi Yayınları · 20258,5bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Nehirler ve ada…
8/10
·504 syf.··
2025 32. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 12 Aralık 2025 12:38
Bazen bazı kitapları okurken bi şarkı çalar arka fonda. Ya da ben bi kitabı okurken duygumu bi şarkı sözünde, müziğinde duyumsuyorum. Bu kitabı okurken hep Sezen Aksu "Masum Değiliz " çaldı arka fonumda . Dünya öyle bir yer ki ne kalbimizi, ne de ruhumuzu dikkate alarak hazırlıyor hayat senaryosunu. Tuna'nın ruhuna, kalbine uygun olmayan hayat senaryosunun nasıl bir iç savaşa dönüştüğünü çok güzel yaşatmış Buket Uzuner. Hangimizin yok ki gerçek miydi hayal miydi diye sorguladığı anları,zamanları, yaşanmışlıkları... Dahası tekrar yaşamak istedikleri, hiç hatırlamak istemedikleri... Mavi Tuna Kumral Ada Asi Aras... Bir çağ yangını bu,bütün dünya günahkâr.. Masum değiliz hiçbirimiz... Tavsiye eder misiniz diye sorarsanız eğer ; Eğer bi son bekleyip okuyacaksanız, monologlardan hoşlanmıyorsanız, pasif direniş size aykırı geliyorsa okumaktan zevk alacağınızı düşünmüyorum. Gerçeklikle hayal arasında bir yerde kalıyorsunuz hep! Her yaşa hitap edecek bir kitap olduğunuda düşünmüyorum. Özetleyebilecek bir okurun da çıkacağını sanmıyorum :) Sıkmadan ilerledi, arada yaşadığım kopukluklar dışında. Karakterler çok iyi yansıtılmış. Bu arada kendimi hiçbir karaktere yakın hissetmedim. Ama hissedenlerin çıkacağı muhakkak…
Kumral Ada Mavi TunaBuket Uzuner · Everest Yayınları · 202113,2bin okunma
Savrulup yitip gitmek üzerine…
8/10
·400 syf.··
2025 26. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 06 Aralık 2025 00:55
El Kızı Orhan Kemal El kızı... Yeşilçam filmleri ile büyümüş bir nesil olarak hiç yadırgamayacağımız bir kitap. Toplumsal gerçekliğin ışığında yazılmış, sıkılmadan okunabilecek, akıcı ilerleyen bir kitap kendisi. Hislerini belli etmenin ayıp olacağını düşünen, tutunamamış ve savrulmuş bir anne Nazan. Vicdanı ile iç güdüleri arasında gidip gelen Mahzar Bey. Annesinin sıcaklığından, kucağından koparılmış çocuk Haldun. Hatalar silsilesini başlatan Hacer Hanım...daha nice karakterler barındırıyor. Okurken sinir krizleri geçirmeye hazır olun. Keyifli okumalar.
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,4bin okunma
Çocuk...
Puan vermedi·168 syf.··
2025 3. kitabı
Bir çocuk… O kadar değersiz ki kitabın başlangıcından bitimine kadar hiç ismi geçmeyen, bir ismin bile çok görüldüğü bir çocuk… “Deve, Kurt, Eyer ve Tank” isimlerini verdiği kayalarıyla konuşacak kadar yalnız yapayalnız bir çocuk… Balık adam olup babasıyla konuşacağını hayal edip Isık Gölü’ne kendini bırakıp sonsuzluğa yolcu olan bir çocuk… Adsız, yalnız, mutsuz… Mutlu bir son beklemiyordum evet ama neden ağladım? Mümin Dede’ye mi, anne ve babasız büyüyen adsız çocuğa mı ? Ölüm mü beni ağlatan ? Dipsiz kuyu gibi içine çeken yalnızlığa mı? İçinizde iyileştiremediğiniz bir çocuk varsa hazırlayın mendilleri..!
Beyaz GemiCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202387,6bin okunma
Puan vermedi·318 syf.··
2024 24. kitabı
Bir çok kişinin tavsiyesi üzerine okuduğum bir kitaptı. Kitap hakkında kısaca bilgi verirsek tam olarak dört bölümden oluşuyor. İlk iki bölümde Karahanlı ve Selçuklu Devletleri dönemine değinirken, üçüncü ve dördüncü bölümde yakınçağ tarihine (İran tarihi) değinilmiştir . Kitapta Ömer Hayyam, Nizamimülk, Hasan Sabbah, Sultan Alparslan ve Melikşah gibi önemli isimler yer almaktadır. Kitapta en olumlu tarafı çok akıcı ilerlemesiydi. Sıkılmadan okuyabileceğiniz bir kitap. Birazda eleştireceğim tabiki. Yazar için Türk düşmanlığı yapıyor diyemeyeceğim belki ama Türklere olumsuz yaklaştığını düşündüm kitabı okuduğum süre boyunca. Örnek vermek gerekirse Sultan Alparslan ve Melikşah için ayrılan kısımda bunu net olarak görebilirsiniz .( Barbar ve keçi çobanları yakıştırmalarını bilirsiniz işte ) özellikle de Melikşah'ı kadınların hegomanyasında, vasıfsız bir sultan olarak sunmaya çalışmış. Açıkçası Selçuklu döneminin en parlak zamanını yaşatmış birine bu tarz betimlemeler sunması beni çok rahatsız etti. Bunun için bir kaç alıntı sunacağım; 1) "Sultan ne nehirden çekiniyor ne de karşısına çıkacak ordudan, dedi Nizam. O bir kadından korkuyor." Burda bahsedilen kadın Terken Hatun. ( sayfa 114) 2) " Emirler ve devlet ricali Terken'e başvuruyor... Sultan da iki gezi veya iki içki alemi arasında bu kararları onaylıyordu." (Sayfa 136) Bunlar bir kaç örnek sadece. Evet tarihi bir roman belki okuduğumuz ama hayal gücünü bir Türk sultanını küçümsemek için kullanması da açıkçası rahatsız edici. Melikşah'ı sırf bu kitapta okuduklarından dolayı hafızasına öyle yerleştirecek bir çok okurun olacağına eminim. Tuğrul beyin Halife'nin kızıyla evlenmek istemesi sonucu Halife'nin kurduğu şu cümleye bakın özellikle; " Şu Türk'e de bak sen! Daha çadırından yeni çıktı! Düne kadar babası atası
SemerkantAmin Maalouf · Yapı Kredi Yayınları · 202574,9bin okunma