" Kendi kendinin hem konuğu, hem ev sahibisin, zamanın varken ağırla kendini sarılıp öperek, biliyorsun nasıl olsa yakın o, gelecek, kimileri 'yaa öyle mii, ne zaman, vahvah' diyecek, daha şimdiden sev kendini, sev, kendini sev, kimin var ki seni senden başka sevecek? "
" Sanma ki derdim güneşten ötürü;
Ne çıkar bahar geldiyse?
Bademler çiçek açtıysa?
Ucunda ölüm yok ya.
Hoş, olsa da korkacak mıyım zaten Güneşle gelecek ölümden?
Ben ki her nisan bir yaş daha genç, Her bahar biraz daha âşığım;
Korkar mıyım?
Ah, dostum, derdim başka... "
" Bir keresinde Osman'a, 'Eğer hayatım, kırılacak bir eşya, bir bardak ya da bir vazo, ne bileyim öyle bir şey olsaydı eğer, bunu tutması için Hediye'ye verirdim,' demişti, 'ondan başka herkes, bir dalgınlık anında onu bir yerde bırakabilir, düşürebilir, bir acı duyduğunda elinden atabilirdi ama o, hiçbir zaman, hiçbir şartta onu elinden bırakmazdı.' "