" Mutlaka gitmeli! Tek çıkar yolumuz bu baba. Onun Gregor olduğu düşüncesini aklından çıkar artık. Bizi bu kötü duruma düşüren bu kadar zaman onun Gregor olduğuna inanmamızdı. O, Gregor olabilir mi? Eğer Gregor olsaydı, insanların böyle bir yaratıkla aynı evde yaşamasının olanaksızlığını anlar, çoktan kendisi çıkar giderdi. Gitseydi evin oğlu, abim olmazdı ama biz de yaşamımızı sürdürür, tertemiz anısını içimizde tutardık. Oysa şimdi ne yapıyor, peşimizden ayrılmıyor, kiracılarımızı kovuyor, herhalde bütün ev kendisine kalsın diye bizi de kovmak niyetinde. Baksana baba.!"