Gazi Mustafa Kemal,Sakarya’da çarpışan askerlere bir beyanname yazdı:
“Askerler!Kurtuluş için yaptığınız bu savaştan çok daha önce sizi başka meydan muharebelerinde de tanışmıştım. Dünyanın hiç bir ordusunda yüreği seninkinden daha temiz,daha sağlam bir askere rastlanmamıştır. Her zaferin mayası sendedir. Kanaatinle,imanınla,hiç bir korkunun yıldıramadığı demir gibi sağlam ve temiz kalbinle,düşmanı sonunda alt eden büyük gayretin için minnet ve şükranımı söylemeyi nefsime en aziz borç bilirim. Sizin gibi komutanları,askerleri olan bir milletin yabancılara köle olması mümkün değildir.”
GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Zülfü Livaneli;
- “Bu dünyada zulüm ne zaman bitecek,savaşlar ne zaman son bulacak,insan soyu birbirini öldürmeyi ne zaman bırakacak,milliyet ve ırk adına işlenen cinayetler daha ne kadar devam edecek?..”