Kitap dört bölümden oluşan, insan hayatının aşamalarını temsil edilerek tasarlanmış ve buna göre basılmış (Sancımak, Sevmek, Kırılmak, Sağalmak) güzel bir şiir kitabı. Kitaptaki şiirler orijinal dilinde olamadığından dolayı tam olarak hissettirdiği duygu ve hazzı okuyucuya aktarmada yetersiz olsada içeriği bakımından oldukça zengin. Bir kadının hayatındaki deneyimleri aktaran kitapta, bizim kendi toplumumuz ve geleneklerimizle örtüşmeyen tensel teması betimleyen şiirler mevcut. Rupi Kaur'un kadın bedenini ve hissettiği duyguları betimleyen şiirleri malesefki toplumumuzun kadın bedeninin -Yalnızca kadın bedeni değil, tensel temas içeren herhangi bir konu veya düşünceler - üzerindeki muhafazakâr tutumu yüzünden hak ettiği değeri görmediğini düşünüyorum. Bu kitabı okumayı düşünüyorsanız düşünce yapısı olarak daha açık ve hoşgörülü olduğunuz sürece size zevk vericeğini ve hayatınıza farklı bir bakış açısı sunacağını düşünüyorum.