Unutmak insanı sanılanın aksine daha güçlü yapmaz. Tecrübeli bir meslektaşım deprem seminerinde şöyle söylemişti:
"İnsan sevdiği birini kaybettiğinde, kalbinin bir köşesinde kırk tane mum yanarmış. Sonra her gün o mumlardan biri sönermiş. 39 mum söndükten sonra kalan son mum ise ebediyen yanmaya devam edermiş. İşte kalan o son mum, olgunlaşmanın, acılara direnç gösterip hayata devam etmek için güçlü nedenleri fark etmenin alameti farikasıdır. Acılarımız da bize hayatın başka kötü sürprizleri karşısında daha dayanıklı, soğukkanlı ve akılcı olma gücü verirler. Acılarımız aklımıza her geldiğinde nasıl üstesinden gelip bugünlere gelebildiğimizi fark etmek nasıl da güçlendiğimizi anlamamızı sağlarlar...